A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | Ł | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Y | Z |
![]() W 1904 zamieszkał w Warszawie, gdzie został profesorem Instytutu Muzycznego – początkowo wykładał historię muzyki i estetykę, a od 1909, po śmierci Zygmunta Noskowskiego, prowadził również klasę kompozycji. Jego uczniami byli m.in.: Jerzy Lefeld, Jan Adam Maklakiewicz, Feliks Wrobel, Piotr Perkowski, Michał Kondracki, Kazimierz Wiłkomirski, Bolesław Szabelski. WAŻNIEJSZE KOMPOZYCJE: – orkiestrowe: Polonez B-dur op. 20 Fantazja symfoniczna d-moll op. 25 – kameralne: Kwartet smyczkowy nr 1 F-dur op. 10 Kwartet smyczkowy nr 2 f-moll op. 13 Kwartet smyczkowy nr 3 D-dur op. 14 Kwartet smyczkowy nr 4 Es-dur op. 38 Kwartet smyczkowy nr 5 e-moll op. 40 Kwartet smyczkowy nr 6 e-moll – na skrzypce i fortepian: Alla Cracovienne D-dur op. 7 Trois mazurkas op. 8 Trois pièces op. 17 Deux feuilles d’album op. 32 Deux pièces op. 34 Dumka a-moll – na fortepian: Trois mazurkas op. 2 Deux valses op. 5 Trois piècettes polonaises op. 9 Trois morceaux op. 12 Chansons libres op. 15 Six pièces op. 16 Quatre idylles op. 18 Immortelles op. 19 Par une nuit de printemps op. 21 Polonica op. 22. Oberki Polonica op. 23. Krakowiaki Polonica op. 24. Mazurki Pièces caractéristiques op. 27 Toccata A-dur op. 33 Six préludes op. 37 – na głos i fortepian: Der schwarze Reiter, ballada – opery: Filenis, w 3 aktach, libretto kompozytora według dramatu Hermana Erlera (1897) Maria, w 3 aktach, libretto kompozytora według poematu Antoniego Malczewskiego (1903-04) |
![]() |