Polmic - FB

kalendarium wydarzeń

2005 2006 2007 2008 2009
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

Collegium Vocale Gent formowało się w czasie, kiedy odkrywano historyczne aspekty wykonawstwa muzycznego. Jego osiągnięciami zainteresował się m.in. wybitny znawca muzyki barokowej Ton Koopman, co zaowocowało wspólnymi koncertami i nagraniami płytowymi. Szeroki repertuar zespołu obejmuje dzieła od renesansu do współczesności. Jest on szczególnie ceniony za interpretacje niemieckiej muzyki doby baroku, przede wszystkim dzieł wokalno-instrumentalnych Jana Sebastiana Bacha i Händla. Wśród dyrygentów współpracujących z zespołem znajdują się takie osobowości, jak René Jacobs, Sigiswald Kuijken, Paul van Nevel, Bernard Haitink, Daniel Reuss, Peter Phillips i Paul Hillier. Collegium Vocale Gent występuje także z najlepszymi orkiestrami (Freiburger Barockorchester, Akademie für Alte Musik Berlin, Concertgebouworkest z Amsterdamu, Wiener Philharmoniker). Nagrywa zarówno dzieła a cappella, jak również kompozycje wokalno-instrumentalne. Collegium Vocale Gent brało udział we wszystkich ważnych europejskich festiwalach, a także w wielkim tournée po Stanach Zjednoczonych, Ameryce Południowej, Izraelu, Japonii, Australii. Od 1993 zespół nosi honorowy tytuł "Ambasadora kultury Flandrii". Działa pod patronatem Prowincji Wschodniej Flandrii, Flamandzkiej Społeczności i Flamandzkiej Rady Kultury.

Kristian Bezuidenhout - pianista, zdobywca między innymi I nagrody oraz nagrody publiczności na 38. Festival of Flanders International Fortepiano Competition w Brugii w 2001, co było dodatkowym wyróżnieniem, ponieważ w historii konkursu nagroda ta została przyznana tylko trzykrotnie. Regularnie koncertuje w Ameryce Północnej, Europie, Republice Południowej Afryki, Wielkiej Brytanii, Australii i Azji, grając na fortepianie, klawesynie i historycznym fortepiano. Brał udział w festiwalach muzyki dawnej w Bostonie, Brugii, Wenecji i Utrechcie, jak również w West Cork Chamber Music Festival w Irlandii. Zajmuje się również działalnością pedagogiczną, prowadzi klasę fortepianu oraz zajęcia z zakresu osiemnastowiecznej praktyki wykonawczej w Chautauqua Institution i Eastman School of Music.

Powrót