Polmic - FB

kalendarium wydarzeń

2007 2008 2009 2010 2011
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

Cztery gitary tworzą zespół o niezwykłych możliwościach brzmieniowych i ekspresyjnych. Może on zagrać nie tylko kompozycje Astora Piazzolli czy Isaaca Albéniza, ale nawet preludia Karola Szymanowskiego - oczywiście w transkrypcji. Te i inne utwory usłyszymy we wtorek, 21 kwietnia 2009 roku o godzinie 19.00 w Filharmonii Łódzkiej w wykonaniu kwartetu Guitar4mation z Wiednia.

Guitar4mation tworzy dwóch Austriaków (Martin Wesely i Martin Schwarz), Czech (Petr Saidl) i Polak (Michał Nagy). Repertuar zespołu obejmuje m.in. muzykę impresjonizmu, hiszpańską, latynoamerykański folklor, aranżacje jazzu i popu oraz kompozycje napisane specjalnie dla zespołu, a ponadto własne opracowania utworów muzycznych. Guitar4mation istnieje od 1993 roku. Poza Austrią koncertował m.in. w Niemczech, Czechach, Polsce, Słowacji i we Włoszech. Do najważniejszych występów zalicza się koncerty w Wiener Konzerthaus (1996, 1999), na Międzynarodowym Festiwalu Gitarowym w Lockenhaus (1995), w Mikulovie (1995, 1998) w Gdańsku (1997), w ramach międzynarodowego projektu Gitarre Forum Wien (2005). Koncert zespołu był na żywo transmitowany przez austriacki ORF (1999) i Polskie Radio (Warszawa, 1997). W 1996 ukazała się płyta CD From a hidden street (Polskie Nagrania). W 1999 roku przy nagraniu CD Dewa Stefana Soeweandi (Kreuzberg Records Berlin) muzycy współpracowali z Zoranem Dukic, Laurą Young i Enno Voorhorst. Jesienią 2005 r. ukazała się płyta CD Pulse.Sound.Joy.Heart. Założyciele zespołu Alexander Swete i Francis Montocchio opuścili kwartet w 2002 roku; ich miejsce zajęli M. Wesely i P. Saidl.


Katedra Teorii Muzyki Instytutu Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy zaprasza do udziału w Sesji Naukowej poświęconej twórczości Henryka Mikołaja Góreckiego, która odbędzie się w poniedziałek, 23 kwietnia 2009 roku i połączona zostanie z nadaniem Kompozytorowi doktoratu honorowego bydgoskiego Uniwersytetu. Nadanie tytułu honorowego odbędzie się we wtorek, 24 kwietnia 2009 roku, a towarzyszyć mu będzie uroczysty koncert w Filharmonii Pomorskiej.


Brytyjski Festiwal Muzyki Współczesnej "Sounds New" to wydarzenie wytyczające nowe drogi - promuje muzykę w rozmaitych gatunkach, dostarcza platformy dla wyróżniających się muzyków, zamawia nowe kompozycje, tworzy projekty edukacyjne i prezentuje muzykę najlepszych twórców naszych ostatnich lat jak również dobrze zapowiadających się kompozytorów następnych generacji. W 2009 roku odbędzie się w dniach 23 kwietnia – 3 maja i zaprezentuje ponad 40 wydarzeń. W całości poświęcony zostanie polskiej muzyce i jej twórcom, stąd jego podtytuł - Polish Connections. Wiodącym wydarzeniem festiwalu będzie wykonanie dnia 2 maja 2009 roku Pasji Św. Łukasza Krzysztofa Pendereckiego w katedrze w Canterbury z udziałem Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Warszawskiego Chóru Chłopięcego, zespołu Camerata Silesia, Chóru Polskiego Radia w Katowicach i solistów poprowadzonych przez Kompozytora.

Podczas festiwalu zaplanowanych zostało również kilkanaście innych projektów promujących polską muzykę. W ramach koncertu CoMA odbędą się prawykonania nowych, zamówionych przez organizatorów festiwalu utworów – Pawła Łukaszewskiego, Hanny Kulenty i Zbigniewa Rudzińskiego (2 maja) połączone z warsztatami na temat muzyki i notacji muzycznej m.in. Bogusława Schaeffera. Liczne kompozycje polskich twórców będą miały swoje brytyjskie premieryEntrata Krzysztofa Pendereckiego i Brass No. 1 Hanny Kulenty (24 kwietnia), Oratio Macieja Zielińskiego i Kantata op. 26 Henryka Mikołaja Góreckiego (25 kwietnia), …choć doleciał Dedal… Pawła Mykietyna (26 kwietnia), Space Model Marty Ptaszyńskiej i Obciążenie dopuszczalne Agaty Zubel oraz Collage Tango Tadeusza Wieleckiego i Refrain Zygmunta Krauze (27 kwietnia), Commencement Zygmunta Krauze i Touracou Marty Ptaszyńskiej (29 kwietnia), Un Grand Sommeil Noir i Variations for solo flute Ptaszyńskiej oraz Through the Looking Glass III Pawła Szymańskiego i Kwartetu smyczkowego nr 3 Krzysztofa Pendereckiego (30 kwietnia), Trzech preludiów na klarnet Marcela Chyrzyńskiego i Unilaterality Dawida Jarzyńskiego oraz Sextetu Krzysztofa Pendereckiego (1 maja), Still Life with Violin Hanny Kulenty (2 maja).

W dniach 30 kwietnia – 2 maja 2009 roku będzie miała miejsce międzynarodowa konferencja Polish Music since 1945, organizowana w Canterbury Christ Church University, w której wezmą udział tak znani muzykolodzy i badacze polskiej muzyki, jak Adrian Thomas i Charles Bodman Rae. Zaproszeni uczestnicy konferencji z całego świata wygłoszą referaty obejmujące tematy od Estetyki polskiej szkoły po Wykonania i interpretacje, od Inspiracji i autoprezentacji po Polską muzykę filmową i jazz. W dniu 30 kwietnia o godz. 16.00 zaplanowane zostało również spotkanie z Krzysztofem Pendereckim, które poprowadzą profesorowie: Paul Patterson i John Casken. Szczegółowe informacje na temat konferencji dostępne są na stronie: www.cccupolishmusicconference.org.uk

Wśród wydarzeń festiwalu znajdą się także Weekendy polskiego filmu, podczas których przedstawione zostaną filmy z muzyką Wojciecha Kilara (23 kwietnia: Dotknięcie ręki w reż. Krzysztofa Zanussiego i 24 kwietnia: Bram Stoker’s Dracula w reż. Francisa Forda Coppoli) oraz Krzysztofa Pendereckiego (2 maja: Katyń w reż. Andrzeja Wajdy). Ponadto odbędą się projekcje filmów dokumentalnych: Warsaw Autumn (prod. BBC 1978 – 28 kwietnia) i A Symphony of Sorrowful Songs (1993, reż. Tony Palmer – 29 kwietnia).

Festiwalowi towarzyszą również liczne wystawy, instalacje, warsztaty i spotkania, koncerty dla dzieci.

ZOBACZ: Pełny program festiwalu - plik pdf


W czwartek, 23 kwietnia 2009 roku o godz. 19.00, w dniu 40 rocznicy śmierci Krzysztofa Komedy Trzcińskiego (na zdjęciu), legendarnego kompozytora i pianisty jazzowego, którego młodość mocno związana była z Poznaniem i Wielkopolską, Filharmonia Poznańska zaprasza na prezentację filmów z jego muzyką. Wśród obrazów fabularnych i animowanych znajdą się dzieła Romana Polańskiego, Jerzego Skolimowskiego, Mirosława Kijowicza i Edwarda Etlera. Odtworzony zostanie również wywiad z Krzysztofem Komedą, zarejestrowany przed wielu laty w Kopenhadze. Wyboru filmów dokonał prof. Marek Hendrykowski, który osobiście poprowadzi to niezwykłe spotkanie. Prezentacji filmów towarzyszyć będzie promocja książki Marka Hendrykowskiego Komeda.

Tego samego dnia o godz. 19.00 w Centrum Kultury Komeda w Ostrowie Wielkopolskim odbędzie się koncert Komeda w... "Komedzie", podczas którego usłyszymy utwory Krzysztofa Komedy Trzcińskiego w opracowaniu Krzesimira Dębskiego. Wystąpią: Orkiestra Filharmonii Poznańskiej pod batutą Krzesimira Dębskiego oraz gwiazdy światowego jazzu: Urszula Dudziak – śpiew, Leszek Możdżer - fortepian i Tomasz Stańko – trąbka. Koncert zostanie powtórzony dzień później, 24 kwietnia 2009 roku o godz. 19 w Auli Uniwersyteckiej w Poznaniu.


Koncert kameralny w 100. rocznicę urodzin i 40. rocznicę śmierci Grażyny Bacewicz odbędzie się w piątek, 24 kwietnia 2009 roku o godz. 13.30 w sali koncertowej OSM im. K. Lipińskiego w Lublinie. Usłyszymy dwa kwartety smyczkowe Jubilatki – IV i VII Kwartet oraz II Kwartet smyczkowy Karola Szymanowskiego. Wystąpi Royal String Quarttett w składzie: Izabela Szałaj-Zimak – I skrzypce, Elwira Przybyłowska – II skrzypce, Marek Czech – altówka i Michał Pepol – wiolonczela. Słowo o muzyce wygłosi Andrzej Kosowski.

Koncert odbywa się w ramach XIII Lubelskiego Forum Sztuki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego (19-24 kwietnia 2009).


W ramach obchodów jubileuszowych Grażyny Bacewicz, w dniu 24 kwietnia 2009 roku o godz.19.00 w Filharmonii Zielonogórskiej odbędzie się koncert "Romantyczny". Wystąpi znany skrzypek Roman Lasocki oraz Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Zielonogórskiej pod dyrekcją Czesława Grabowskiego. W programie: Colas Breugnon Tadeusza Bairda, VII Koncert skrzypcowy Grażyny Bacewicz i II Symfonia Sergiusza Rachmaninowa.


Koncert charytatywny „Dla małych serc” (II edycja) na rzecz rozwoju Kliniki Kardiochirurgii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie odbędzie się 24 kwietnia 2009 roku o godz. 18.30 na nowej scenie Opery Krakowskiej (przy ul. Lubicz 48). Wystąpią wspólnie artyści polscy i austriaccy: Piotr Gładki (skrzypce – Austria), Beata Płoska (altówka) i Agata Sanchez Martos (wiolonczela). W programie Wariacje Goldbergowskie BWV 988 Johanna Sebastiana Bacha w opracowaniu Dymitra Sitkowieckiego na trio smyczkowe oraz skomponowane specjalnie na tę okazję trio Musica da camera austriackiego twórcy Balduina Sulzera (prawykonanie). W drugiej części koncertu Gala Mozartowska w wykonaniu śpiewaków krakowskich oraz Horizon Ensemble i gości z Austrii. Więcej o koncercie na stronach: Odnowaszpitala.pl oraz Szpitalzdrowia.pl.


Filharmonia Krakowska zaprasza na koncerty oratoryjne z okazji 250. rocznicy śmierci Georga Friedricha Haendla, które odbędą się w dniach 24 kwietnia 2009 roku o godz. 19.00 i 25 kwietnia 2009 roku o godz. 18.00 w Sali Filharmonii. Uszłyszymy najwybitniejsze dzieło niemieckiego kompozytora - oratorium Mesjasz HWV 56. Wystąpią: orkiestra i chór Filharmonii pod batutą maestro Gabriela Chmury oraz soliści: Iwona Sobotka – sopran, Urszula Kryger – mezzosopran, James Oxley – tenor (Anglia) i Simon Kirkbride – bas (Anglia).

Oratorium Mesjasz powstało na zamówienie namiestnika Irlandii,a jego prawykonanie odbyło się 13 kwietnia 1742 roku w Dublinie i wywołało żywiołową reakcję publiczności. Libretto oratorium autorstwa Charlesa Jennensa wpisywało się w teologiczny dyskurs, który toczył się wówczas w anglikańskim Kościele i miało być obroną wiary chrześcijańskiej. Życie i działalność Mesjasza – Jezusa przedstawione zostały w wymiarze aluzyjnym i symbolicznym. Z tego powodu oratorium to posiada inne oblicze epicko-narracyjne: nie występuje tu charakterystyczna dla tego gatunku postać narratora, a wykonawcy nie odtwarzają żadnych konkretnych postaci, stając się jedynie swoistym głosem Biblii.


Dymitr Szostakowicz przeszedł do historii muzyki jako jeden z najwybitniejszych symfoników minionego stulecia. Każda z jego piętnastu symfonii – od Pierwszej, stanowiącej pracę dyplomową, po Piętnastą, ukończoną na krótko przed śmiercią – zaznacza pewien etap w życiu kompozytora i w ewolucji jego języka muzycznego. Na plan dalszy schodzą więc takie jego dokonania, jak kantata Pieśń o lasach, gdzie Stalin był sławiony jako „wielki ogrodnik”.

Podczas koncertu poświęconego muzyce ZSRR, który odbędzie się w piątek 24 kwietnia 2009 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Łódzkiej, usłyszymy dwa utwory Szostakowicza: Uwerturę uroczystą, skomponowaną na 30-lecie rewolucji bolszewickiej, oraz wokalno-instrumentalną XIII Symfonię „Babi Jar” z tekstami wierszy Eugeniusza Jewtuszenki, upamiętniających rozstrzelanie Żydów pod Kijowem w 1941 roku.

Na pozytywną pamięć nie zasłużył Tichon Chriennikow, który przeszedł do historii przede wszystkim jako prezes Związku Kompozytorów Radzieckich. Zwalczał twórców, którzy pisali w innym od oficjalnie aprobowanego stylu, dążył też – na szczęście bez skutku – do likwidacji zbyt „awangardowego” festiwalu „Warszawska Jesień”. Jego kompozycje, raczej skromne pod względem inwencji rytmicznej i harmonicznej, są całkiem ciekawe kolorystycznie, bowiem były instrumentowana „na zlecenie”. I Koncert skrzypcowy Chriennikowa zagra Janusz Wawrowski. Artyście będzie towarzyszyć Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Łódzkiej pod batutą Łukasza Borowicza. W wykonaniu symfonii Szostakowicza wezmą też udział Chór Męski FŁ oraz Piotr Nowacki (bas).


W piątek, 24 kwietnia 2009 roku, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach wystąpi pod batutą znakomitego szwedzkiego dyrygenta, Oli Rudnera, a solistą wieczoru będzie jeden z najwybitniejszych wiolonczelistów naszych czasów – Arto Noras. Program koncertu wypełnią uwertura do opery L’isola disabitata Josepha Haydna, Cello Symphony Benjamina Brittena oraz Życie bohatera Richarda Straussa.

Koncert rozpocznie się o godz. 19.30, w sali koncertowej im. G. Fitelberga (plac Sejmu Śląskiego 2). Poprzedzi go wykład Ewy Kafel omawiający wykonywane tego dnia utwory - o godz. 18.45 w sali 411 (IV piętro GCK).


Pierwsze muzyczne spotkanie z nowego cyklu Towarzystwa im. Feliksa Nowowiejskiego w Poznaniu pt. Salonowe debiuty, z udziałem najbardziej uzdolnionych (najcześciej laureatów konkursów muzycznych) uczniów Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I stopnia im. H. Wieniawskiego, odbędzie się 25 kwietnia 2009 roku o godz. 17.00. W programie: utwory J. S. Bacha, F. Chopina, J. Haydna, R. Statkowskiego, A. Tansmana, B. Woytowicza i J. Zarębskiego.


Premiera opery Lukrecja Borgia Gaetano Donizettiego odbędzie się w niedzielę, 26 kwietnia 2009 roku o godz. 19.00 w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, w reżyserii i scenografii Michała Znanieckiego.

Lukrecja Borgia Donizettiego uważana jest przez historyków za kamień milowy na drodze ogólnego rozwoju włoskiej opery. Oparta na tle dramatu Wiktora Hugo pod tym samym tytułem, stanowi jedno z ogniw pośrednich pomiędzy stylem operowym Rossiniego i Verdiego. Reprezentuje zarazem styl operowego bel canta w późnej fazie jego rozkwitu: odnajdujemy tu nie tylko pięknie prowadzone linie melodii i efektowne wokalne popisy, ale także niepospolitą, jak na czasy „przedverdiowskie”, rozpiętość i siłę dramatycznej ekspresji. Przejmująca zaś finałowa aria Lukrecji porównana być może z niektórymi słynnymi „lamentami” w operowych dziełach renesansu.

Obsada: Stefano Rinaldi Miliani, Marco Vinco (Don Alfonso), Adriana Kohútková, Joanna Woś (Lukrecja Borgia), Rafał Bartmiński, Luciano Botelho (Gennaro), Agnieszka Rehlis, Jennifer Rivera (Maffio Orsini), Mateusz Zajdel (Liverotto), Maciej Nerkowski (Gazella), Jacek Kostoń (Petrucci), Karol Kozłowski (Vitellozzo), Patryk Rymanowski (Gubetta), Piotr Friebe (Rustighello), Dariusz Machej, Piotr Nowacki (Astolfo).

Kolejne przedstawienia opery odbędą się 28 i 30 kwietnia 2009 roku.


Agnieszka Duczmal po raz kolejny zaprasza młodych artystów do udziału w wiosennym koncercie z cyklu Promocja Młodych Muzyków. Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus dyrygować będzie gościnnie młoda dyrygentka - Anna Mróz, a wśród solistów wystąpi dwunastoletnia zaledwie harfistka Julia Łopuszyńska, młody wirtuoz fagotu Arkadiusz Adamczyk oraz utalentowana tancerka - Irmina Kopaczyńska, tegoroczna absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Poznaniu. W programie: II i III Symfonia na orkiestrę smyczkową Felixa Mendelssohna-Bartholdy, Koncert na harfę B-dur op. 41 Georga Friedricha Haendla, Łabędź z Karnawału zwierząt Camille’a Saint-Saënsa i Koncert fagotowy Gioacchino Rossini’ego.

Koncert odbędzie się w niedzielę, 26 kwietnia 2009 roku o godz. 18.00 w Auli Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.


Projekt artystyczny Saltarello – fenomen wieków średnich inspiracją muzyki XXI w. przedstawiony zostanie dnia 26 kwietnia 2009 roku o godz. 17.00 w Ratuszu Staromiejskim w Gdańsku. Wystąpią: Sarah Jefferey (Wielka Brytania) – flety proste, Katarzyna Czubek (Polska) – flety proste i Piotr Sutt (Polska) – instrumenty perkusyjne.

Inspiracją powstania projektu było saltarello – najpopularniejszy taniec wieków średnich. Muzyka średniowieczna w ogromnym stopniu opierała się na improwizacji, która podporządkowana została konkretnym stylom i kanonom wykonawczym. Muzyka współczesna poza awangardową improwizacją rozbrzmiewa nowymi barwami, dźwiękami i niespotykanymi współbrzmieniami. Na koncercie usłyszymy zarówno flety proste, które nadają koloryt muzyce średniowiecznej, jak również najnowsze instrumenty z tejże rodziny. Paetzold – flet współczesny w połączeniu z akustycznymi, tradycyjnymi i elektronicznymi instrumentami perkusyjnymi najtrafniej oddaje najnowsze trendy XXI wiecznej sonorystyki. Podczas koncertu usłyszymy muzykę średniowieczną anonimowych twórców, utwory Bogusława Schaeffera, Steva Reicha, Lucio Garau, Jacquesa Bank oraz improwizacje własne artystów.


Warszawski Oddział Związku Kompozytorów Polskich zaprasza na koncert z cyklu Muzyczne Pory Roku, zatytułowany WIOSNA 2009, który odbędzie się w poniedziałek, 27 kwietnia 2009 roku o godz. 18.00 w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie. Wystąpią: Ryszard Bazarnik – perkusja, Julia Samojło – fortepian, Jarosław Siwiński – fortepian, Tomasz Strahl – wiolonczela, Danuta i Taras Wasko – fortepian, Edward Wolanin – fortepian i Anna Zielińska – skrzypce.

W programie koncertu znajdą się najnowsze kompozycje polskich twórców:


Fortepian to instrument o długiej historii i bodaj najbogatszej literaturze muzycznej, ale wciąż zadziwia i zaskakuje słuchaczy i muzyków. Jego mniej znane oblicze poznamy podczas koncertu Treansfer metasfer z serii "contem.ucha" we wtorek, 28 kwietnia 2009 roku o godzinie 19.00 w Filharmonii Łódzkiej. Zespół Lutosławski Piano Duo przedstawi współczesne kompozycje na dwa fortepiany, eksplorujące brzmieniowe i wyrazowe możliwości tego instrumentu: utwory Wojciecha Blecharza, George'a Crumba, Agnieszki Stulgińskiej, Mauricia Kagla i Henryka Mikołaja Góreckiego.


Opera Wrocławska zaprasza na spektakl Król Roger Karola Szymanowskiego, który odbędzie się 29 kwietnia 2009 roku o godz. 11.00.

Król Roger w reżyserii Mariusza Trelińskiego jest współczesną, uniwersalną wizją upadku człowieka. Powściągliwa scenograficznie, lecz sugestywna inscenizacja ukazuje drogę Rogera od szczytów władzy, przez upadek, po odnalezienie wewnętrznego spokoju. Król Roger to operowa przypowieść filozoficzna. Muzyka, daleka od szablonów, pełna dysonansów, a zarazem o niespotykanej ekspresji, stanowi o barwności i odrębności dzieła Szymanowskiego.


W czwartek, 30 kwietnia 2009 roku o godz. 19.00 w sali Symfonia Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach odbędzie się uroczysty koncert w ramach ogólnopolskiego tournee promującego najnowszą płytę Janusza Bieleckiego. Po Rzeszowie, Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Łodzi melomani Katowic będą mieli okazję wysłuchać: Suity na fortepian i orkiestrę „Żądze”  Janusza Bieleckiego oraz V Symfonii e-moll op. 64 Piotra Czajkowskiego. Solistą koncertu będzie Ireneusz Boczek, laureat I miejsca (ex aequo) na XXXIII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym Palma d’Oro w Ligure (Włochy 2006), stypendysta Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie, który zagra wraz z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej pod dyrekcją Michała Nesterowicza, dyrektora artystycznego Narodowej Orkiestry Symfonicznej w Chile, laureata wielu prestiżowych konkursów dyrygenckich, zwycięzcy IX Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego Cadaques Concurso Internacional de Direccion de la Orquesta de Cadaques w Hiszpanii (2008).

Suita fortepianowa „Żądze” Janusza Bieleckiego powstała jako kwintesencja utworów fortepianowych nagranych w 2008 roku na płycie pod tym samym tytułem, z towarzyszeniem kwintetu smyczkowego. Po publicznym wykonaniu w Studiu S5 Polskiego Radia w Krakowie, kompozytor podjął decyzję o rozpisaniu partii kwintetu na orkiestrę symfoniczną. Prawykonanie odbyło się w listopadzie 2008 roku w Filharmonii Krakowskiej. Janusz Bielecki nazywa swoją twórczość osobistą historią opowiadaną muzyką, będącą wyrazem przeżyć, emocji, doświadczeń, którymi pragnie się podzielić ze słuchaczami.


Dnia 30 kwietnia 2009 roku w londyńskiej Cadogan Hall, podczas uroczystego koncertu z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach zainauguruje Rok Polski w Wielkiej Brytanii (projekt POLSKA! YEAR). Orkiestra pod dyrekcją swojego szefa muzycznego Jacka Kaspszyka zaprezentuje utwory polskich kompozytorów: Uwerturę bohaterską Andrzeja Panufnika, Koncert skrzypcowy Mieczysława Karłowicza z Tasmin Little w partii solowej oraz Koncert na orkiestrę Witolda Lutosławskiego.

Dwa dni później, 2 maja 2009 roku, w ramach Roku Polskiego oraz Festiwalu Sounds New NOSPR wystąpi w Katedrze w Canterbury, gdzie wspólnie z solistami: Iwoną Hossą, Adamem Kruszewskim, Piotrem Nowackim i narratorem - Borisem Carmelim wykona Pasję wg św. Łukasza Krzysztofa Pendereckiego. Orkiestrze towarzyszyć będą połączone chóry Polskiego Radia z Krakowa, Camerata Silesia i Warszawski Chór Chłopięcy. Za pulpitem dyrygenckim stanie sam kompozytor. Koncert zarejestrowany zostanie przez Polskie Radio S.A.

Organizatorem koncertów NOSPR w ramach projektu POLSKA! YEAR jest Instytut Adama Mickiewicza w Warszawie, Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Londynie oraz Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach.


Zespół Capella Cracoviensis zaprasza do ciekawych miejsc w Krakowie na koncerty z cyklu WIOSNA 2009. Wśród prezentowanych kompozycji znajdą się dzieła Haydna – wszystkie symfonie paryskie, ostatnie wielkie dzieło Rossiniego - Petite Messe Solennelle w jego pierwotnej wersji z towarzyszeniem fortepianów i fisharmonii, a także liryczna modlitwa Dvoraka – Mass in D major. Koncerty odbywać się będą w każdy czwartek od 30 kwietnia do 4 czerwca 2009 roku w uroczych wnętrzach krakowskich świątyń, których bogactwo architektoniczne i wspaniałość historyczna stanowią doskonałe tło dla samej muzyki.

Więcej