Polmic - FB

kalendarium wydarzeń

2009 2010 2011 2012 2013
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

Festiwal C3 – Club Contemporary Classical prezentuje muzykę współczesną inspirowaną elektroniczną muzyką klubową, jak również te zjawiska muzyczne, które tworzą szarą strefę pomiędzy gatunkami: współczesną muzyką poważną i muzyką elektroniczną. Ta szara strefa bywa często przestrzenią niezwykłej kreatywności i innowacyjności, dzięki powszechnemu dostępowi do najnowszych osiągnięć technologii oraz rosnącemu wpływowi muzyki elektronicznej. W 2009 roku Festiwal C3 po raz pierwszy stał się międzynarodową platformą spotkania i wymiany dla twórców, których muzyka przekracza granice gatunków i form. Rozpoczął się obiecująco i nadal się rozwija: prezentując nowe projekty muzyczne, rozprzestrzeniając się geograficznie oraz rozszerzając program o nowe elementy – m.in. prace studentów akademii sztuk pięknych inspirowane muzyką.

W 2011 Festiwal C3 odbywać się będzie w trzech miastach: Berlinie (23-26 listopada), Essen (24-26 listopada) i Gdańsku (1-3 grudnia), w każdym z nich przygotowano unikalny program, wynikający ze specyfiki danej lokalizacji. Nowe spojrzenie na to, co zastane, z wykorzystaniem współczesnych środków – to podejście łączy lokalizacje Festiwalu C3 oraz prezentowaną tam muzykę. Powstałe w poprzemysłowych budynkach kluby (Berghain, Radialsystem, Welterbe Zollverein) i dawny niemiecki kościół protestancki (Kościół Św. Jana w Gdańsku) są dobrym przykładem stwarzania nowych możliwości w dotąd opuszczonych miejscach.
W dniach 1-3 grudnia 2011 roku w gdańskim Centrum św Jana wystąpi eksperymentujący wirtuoz fortepianu Haushka, 12-osobowy ensamble Zeitkratzer wykonujący elektroniczny repertuar ze Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia, Nemezis z reinterpretacjami muzyki Pawła Mykietyna, zespół Kwartludium wraz niemieckim artystą wizualnym Sebastianem Meissnerem (aka Klimek), Jacaszek we wspólnym projekcie z barokowym kwartetem Silva Rerum, Kai Schumacher oraz niemiecki awangardzista Moritz Eggert.

Szczegółowy program – na stronie www.c3festival.com


Rektor Uniwersytetu Warszawskiego zaprasza na Koncert Urodzinowy UW 2011. W czwartek, 1 grudnia 2011 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Narodowej w Warszawie Uniwersytet świętować będzie dwie zbiegające się rocznice: 195-lecie powołania Uniwersytetu Warszawskiego i 90-lecie powstania Chóru Akademickiego UW. Gościom Uczelni i Chóru, publiczności warszawskiej i akademickiej zaprezentowana zostanie Missa Cellensis Józefa Haydna, jedna z najbardziej znanych i zarazem najpogodniejszych mszy tego kompozytora. Obok Chóru Akademickiego UW wystąpią Anna Karasińska (sopran), Agnieszka Rehlis (alt), Karol Kozłowski (tenor), Patryk Rymanowski (bas) oraz Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej – wszyscy zaś pod dyrekcją Iriny Bogdanovich.


W 2011 roku swoje 60. urodziny obchodzą twórcy tzw. "Pokolenia Stalowowolskiego" (określenie wprowadzone niegdyś w obieg przez Krzysztofa Drobę i Andrzeja Chłopeckiego). Z tej okazji w programie XIX Festiwalu Muzyki Kameralnej "Kwartet Śląski i jego goście", który odbędzie się w Katowicach od 18 listopada do 4 grudnia 2011 roku, przypomniane zostaną niektóre kompozycje kameralne Eugeniusza Knapika i Aleksandra Lasonia (prowadzących obecnie klasy kompozycji w katowickiej Akademii Muzycznej) oraz nieżyjącego już Andrzeja Krzanowskiego, zarówno te, które Kwartet Śląski przed laty prawykonywał, jak i skomponowane w ostatnich latach.

Po raz pierwszy wykonany zostanie Kwartet akordeonowy Andrzeja Krzanowskiego jak również III Kwartet smyczkowy Grażyny Krzanowskiej. Publiczność festiwalowa usłyszy także kompozycje tych twórców, którzy wywarli wpływ na styl i estetykę Jubilatów lub cieszyli się ich szczególnym uznaniem - Oliviera Messiaena, Gustava Mahlera i Charlesa Ivesa (w przypadku Knapika), Beli Bartóka, Dymitra Szostakowicza i Igora Strawińskiego (w przypadku Lasonia) oraz Jana Sebastiana Bacha i Ludwiga van Beethovena (w przypadku Krzanowskiego). Do inicjatywy Fundacji "Młoda Muzyka Śląska", która jest organizatorem imprezy, dołączyła też NOSPR i Filharmonia Śląska, które wzbogacą przegląd twórczości kompozytorów "stalowowolskich" o utwory symfoniczne. Łącznie 9 koncertów rozplanowanych zostało na 3 weekendy, każdy poświęcony innemu kompozytorowi.

Patronat medialny nad Festiwalem objęło m.in. Polskie Centrum Informacji Muzycznej.

Więcej


Erzhan Kulibaev - rewelacyjny skrzypek z Kazachstanu, który objawił się jako wielka, pociągająca osobowość artystyczna tegorocznego Konkursu Wieniawskiego mimo, że nie zdobył jego głównego trofeum, będzie gościem koncertu w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy – w piątek, 2 grudnia 2011 roku o godz. 19.00. Młody wirtuoz skrzypiec okazał się charyzmatyczną osobowością nie tylko podczas przesłuchań, ale i całego pierwszego etapu. W efekcie został wyróżniony oraz otrzymał: od specjalnego jury młodzieżowego Nagrodę Jury Młodych (5000 euro), ufundowaną przez zakłady „Volkswagen” Poznań oraz Nagrodę Floriana Leonarda, czyli użyczenie finaliście Konkursu na rok włoskich skrzypiec autorstwa Giovanniego Battisty Guadagniniego (Turyn 1779). Obecnie 25-letni Kulibaev studia muzyczne rozpoczął w rodzinnej Ałma -Acie, kontynuował je w Moskwie, w tej chwili jest studentem Wyższej Szkoły Muzycznej Królowej Zofii w Madrycie, ale zdecydowanie jest reprezentantem szkoły rosyjskiej. Gra na wspaniałym instrumencie Stradivari "Rode", najcenniejszym instrumencie w tegorocznym XIV Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. H. Wieniawskiego.
W programie piątkowego koncertu usłyszymy II Koncert skrzypcowy d-moll op. 22 Wieniawskiego oraz Bolero i Alborada del gracioso Ravela.


Piątkowy (2 grudnia 2011) koncert Przed wielkim konkursem w Filharmonii Śląskiej im. Henryka Mikołaja Góreckiego w Katowicach Giszowcu jest kolejnym sygnałem, że zbliża się IX Międzynarodowy Konkurs Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga. Do Katowic przybędzie triumfator drugiej edycji konkursu z 1983 roku, Japończyk Chikara Imamura. Na ponowne spotkanie ze śląskimi melomanami wybrał śmiałe zestawienie geniuszu Wolfganga Amadeusa Mozarta ze współczesnym brzmieniem Krzysztofa Pendereckiego. Melomani usłyszą koronę symfonicznej twórczości Mozarta, wzorzec klasyczności – słynną Jowiszową, a po niej zamówioną u Krzysztofa Pendereckiego drugą jego Symfonię, nazywaną „Bożonarodzeniową”, albo „Wigilijną”.

Chikara Imamura (na zdjęciu) urodził się w Osace. Posiada wszechstronne wykształcenie muzyczne (fortepian, śpiew i kompozycja). Dyrygenturę studiował u Masamitsu Takahashiego, Seiji’ego Ozawy i Franco Ferraray. W 1977 roku zajął trzecie miejsce w konkursie dyrygenckim im. Herberta von Karajana w Japonii, był m.in. finalistą Konkursu Dyrygenckiego im. Guido Cantellego w Mediolanie (1980), a ten w Katowicach (1983) wygrał. Obecnie sam bywa jurorem konkursów dyrygenckich. Koncertował m.in. z: Filharmonią Berlińską, Orkiestrą Mozarteum w Salzburgu, Orchestra Filharmonico della Scala, Mediolańską Orkiestrą Radiową, Sinfonią Varsovia, Duńską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Filharmonii Helsińskiej, a także z orkiestrami symfonicznymi Katowic, Krakowa, Gdańska i Poznania. W 1989 roku poprowadził Hiroshima Peace Concert – coroczny koncert poświęcony ofiarom ataku nuklearnego na Hiroszimę. Przez siedem lat był pierwszym dyrygentem Tokyo Harmonia Chamber Orchestra. Dokonał wielu nagrań płytowych, występował w radiu i telewizji, pracował m.in. dla stacji NHK, TV Asahi i NTV Japan. Jest dyrygentem światowych prawykonań wielu utworów japońskich. Przygotował również szereg japońskich premier dzieł współczesnych kompozytorów europejskich, jak: Othmar Schoeck, Arvo Pärt, Klaus Huber i Oliver Knussen. Był jurorem szóstego i siódmego katowickiego konkursu.


Mariusz Kwiecień (na zdjęciu) wystąpi w dniach 2, 4, 6 i 8 grudnia 2011 roku na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie jako tytułowy Don Giovanni we wznowionej operze Mozarta w reżyserii Mariusza Trelińskiego, z dekoracjami Borisa Kudliczki, kostiumami Arkadiusa i choreografią Emila Wesołowskiego.

Kilka dni później, 16 grudnia w Operze Krakowskiej artysta zaśpiewa partię Janusza w premierowym przedstawieniu Halki Moniuszki. Nowej interpretacji XIX-wiecznego przeboju polskiej opery podjął się reżyser Waldemar Zawodziński. Kierownikiem muzycznym przedstawienia będzie Łukasz Borowicz, który nagrał także z Mariuszem Kwietniem najnowszą jego płytę poświęconą operze słowiańskiej.
Kolejne spektakle Halki odbędą się 18, 20, 21, 22 grudnia 2011 roku oraz 25 i 26 lutego 2012 roku.


W dniu 3 grudnia 2011 roku (sobota) odbędzie się XI Walny Zjazd Sprawozdawczo-Wyborczy członków Towarzystwa Muzycznego im Karola Szymanowskiego. Rozpoczęcie o godz.12.00 w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, ul. Westerplatte 10.


Trzeci, ostatni już koncert z cyklu „Muzeum Muzyki” w wykonaniu zespołu Kinematic odbędzie się 3 grudnia 2011 roku o godz. 20.00 w Muzeum Sztuki Współczesnej (Oddział Muzeum Narodowego) w Szczecinie. Wystąpią: Olga Wojciechowska - I skrzypce, Marta Pawłowska - II skrzypce, Emilia Goch – altówka, Tomasz Szczęsny – wiolonczela i Barbara Drążkowska – fortepian.

Entuzjastyczna reakcja publiczności i krytyki na słyszaną podczas spektakli muzykę Szymona Brzóski, zachęciła kompozytora do zrealizowania projektu, w którym muzyka ta mogłaby zaistnieć w kontekście sali koncertowej jako twór autonomiczny. Jej obrazowość oraz często olbrzymi ładunek emocjonalny zainspirowały również do współpracy z artystami sztuki wizualnej. Suicie muzycznej towarzyszą więc projekcje obrazowe. Pojawił się także pomysł stałego zespołu wykonawców współpracujących przy projekcie – tak właśnie narodził się Kinematic.

Fragment koncertu Kinematic - video: http://www.youtube.com/watch?v=VQxl7nHnrUg  


Rektor Uniwersytetu Warszawskiego zaprasza na koncert inaugurujący cykl "BACH 200 UW – 200 kantat Bacha na 200-lecie Uniwersytetu Warszawskiego", który odbędzie się 4 grudnia 2011 roku (niedziela) o godz. 19:00 w Auditorium Maximum UW (Krakowskie Przedmieście 26/28).

W 2016 roku warszawska Alma Mater świętować będzie 200. rocznicę powstania. Od 2007 roku trwa jubileuszowa Dekada UW, podczas której odbywające się na Uniwersytecie Warszawskim konferencje, wykłady, wystawy, koncerty, wydarzenia i publikacje podkreślają miejsce i rolę Uniwersytetu w warszawskim środowisku intelektualnym. Kolejne lata poświęcone są fundamentalnym dziedzinom współczesnej cywilizacji – Kultura, Prawo, Informatyka – lub ważnym dla nauki i kultury postaciom, jak Fryderyk Chopin, Karol Darwin czy Maria Skłodowska-Curie.
Interdyscyplinarny charakter Uczelni i jej jubileuszu wymaga szczególnej muzycznej oprawy. Takim właśnie dziełem jest zachowany zbiór 200 kantat Jana Sebastiana Bacha, skomponowanych dla kościoła św. Tomasza w Lipsku. 4 grudnia 2011 roku zainaugurowany więc zostanie cykl "200 kantat Bacha na 200-lecie Uniwersytetu Warszawskiego". Koncerty cyklu – kameralne i dla większej publiczności – rozłożone będą na kilka lat. Uniwersytetowi przyświeca przy tym myśl, by dzieła lipskiego kantora zabrzmiały w wykonaniu różnorodnych zespołów i solistów – zarówno tych, którzy do interpretacji muzyki barokowej podchodzą z całym znawstwem stylu i epoki, ale także i takich, dla których – być może – zaproszenie do zaśpiewania Bacha będzie spełnieniem skrywanego marzenia. Pierwszy koncert cyklu Bach 200 UW odbędzie się w Auditorium Maximum UW w największej uniwersyteckiej Auli im. Adama Mickiewicza. Piękną sopranową kantatę „Jauchzet Gott in allen Landem” BWV 51 oraz „Ein feste Burg ist unser Gott” BWV 80, hymn Reformacji, wykonają Olga Pasiecznik (sopran), Wanda Franek (alt), Aleksander Kunach (tenor), Artur Janda – bas oraz chór kameralny i zespół instrumentów dawnych COLLEGIUM MUSICUM UW pod dyrekcją Andrzeja Borzyma.

Na rok 2012 zaplanowane są już trzy kolejne koncerty cyklu "BACH 200 UW" – najbliższy 25 lutego w wykonaniu zespołu La Tempesta pod kierunkiem Jakuba Burzyńskiego.


Tatrzańska Orkiestra Klimatyczna zaprasza na Koncert Urodzinowy Henryka Mikołaja Góreckiego…pieśni śpiewają w dniu 4 grudnia 2011 roku w Miejskiej Galerii Sztuki w Zakopanem. W koncercie obok Tatrzańskiego Chóru Kameralnego i Tatrzańskiej Orkiestry Klimatycznej pod batutą Agnieszki Kreiner wystąpi wybitna polska śpiewaczka, Zofia Kilanowicz.


Ewa Podleś i Garrick Ohlsson wystąpią 4 grudnia 2011 roku o godz. 17.00 w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W programie utwory S. Prokofiewa, M. Musorgskiego i S. Rachmaninowa.


Nowa muzyka z nowego studia zabrzmi podczas koncertu zatytułowanego Komputery i instrumenty w poniedziałek, 5 grudnia 2011 roku o godz. 19.00 w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. W programie: Andrzej Kopeć – Układ na instrumenty melodyczne i multimedia, Edward SielickiFantazja polimorficzna na akordeon i taśmę, Magdalena DługoszTaBaMa na taśmę, Lidia ZielińskaTańce polskie na taśmę i Stanisław KrupowiczTako rzecze Bosch na taśmę oraz instalacja multimedialna Symfonia: muzyka elektroniczna Bogusława Schaeffera (w przerwie koncertu). Wystąpią: Katarzyna Pyrć – skrzypce, Aleksandra Demowska-Madejska – altówka, Bartosz Kowalski – trąbka, Klaudiusz Baran – akordeon. Koncert zakończy performance Kolor / Dźwięk / Ruch Magdaleny Wajzner i Pauli Jaszczyk. Projekcja dźwięku - Barbara Okoń-Makowska, Marta Olko, Marcin Wolniewicz.


Podczas kolejnego koncertu muzyki współczesnej z cyklu „contem.ucha”6 grudnia 2011 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Łódzkiej – usłyszymy jeden z ostatnich projektów Marcina Dymitera – Soundtracks, w którym artysta ukazuje brzmieniowe bogactwo polskiego wybrzeża oraz zachęca do poznania i wsłuchania się w ten teren poza sezonem, kiedy nie zagłusza go turystyczny gwar. Projekt został przygotowany wspólnie z wiolonczelistką, Edytą Czerniewicz. Nagrania terenowe, zrealizowane przez Dymitera na Pomorzu i Wyspach Alandzkich, miksowane będą na żywo. „Projekt dedykowany jest obrazom, które zostają pod powiekami. To soundtrack bez filmu. Film powstaje w trakcie słuchania” – mówi autor projektu. Marcin Dymiter podczas koncertu wystąpi solo - wykona specjalną wersję projektu (bez wiolonczeli).


Ilość posiedzeń nie przesądza o dobroci wytworu.
Zależnie od stanu firmy i trudności danej twarzy portret może być wykonany w jedno, dwa, trzy do pięciu posiedzeń. Przy dużych portretach z rękami lub w całej figurze liczba posiedzeń może dojść i do dwudziestu.
Portret może się klientowi nie podobać, ale firma nie może dopuścić do najskromniejszych nawet uwag, bez swego specjalnego upoważnienia. Gdyby firma pozwoliła sobie na ten luksus: wysłuchiwania zdań klientów, musiałaby już dawno zwariować.
Gwarancją klienta jest to, że firma we własnym interesie nie wypuszcza utworów mogących popsuć jej markę.
Nerwy firmy ze względu na niesłychaną trudność zawodu tejże muszą być szanowane.
Klienci są obowiązani zjawiać się punktualnie na seanse, gdyż czekanie źle wpływa na nastrój firmy i może źle wpłynąć na wykonanie wytworu.
Firma prosi o uważne przestudiowanie regulaminu. Nie mając żadnej egzekutywy liczy na delikatność i dobrą wolę klientów co do wypełnienia warunków.
fragmenty Regulaminu Firmy Portretowej „S. I. Witkiewicz” (Warszawa, 1928)

Związek Kompozytorów Polskich zaprasza na kolejną edycję koncertów z cyklu: PORTRETY KOMPOZYTORÓW – w dniach 7-8 grudnia 2011 roku, o godz. 18.00 w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie.  

Portrety kompozytorów to mini-festiwal, organizowany przez Związek Kompozytorów Polskich. Trwa dwa dni i prezentuje sylwetki czterech polskich kompozytorów współczesnych (po dwa koncerty monograficzne dziennie) różnych pokoleń, najczęściej „w zderzeniu” twórcy starszego pokolenia z twórcą pokolenia najmłodszego. Wykonawcami koncertów są czołowi polscy muzycy soliści i kameraliści.

Bohaterami tegorocznej edycji "Portretów" będą: Marcel Chyrzyński i Bernadetta Matuszczak (7 grudnia) oraz Mikołaj Górecki i Maria Pokrzywińska (8 grudnia). Wstęp wolny.


Więcej


Koncert Portret kompozytora Marcina Błażewicza (na zdjęciu) odbędzie się w środę, 7 grudnia 2011 roku o godz. 19.00 w Sali Koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Usłyszymy Koncert na fortepian i smyczki, Koncert na flet i smyczki oraz Kundalini na 6 perkusji i live electronic. Wystąpią: Tadeusz Domanowski – fortepian, Agata Igras-Sawicka – flet, Leszek Lorent – perkusja, Grupa Perkusyjna SiXen, Miłosz Bembinow – elektronika i Orkiestra Smyczkowa UMFC pod batutą Moniki Wolińskiej.


Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena, RMF Classic i Orkiestra Akademii Beethovenowskiej zapraszają na finał sezonu koncertowego 2011 dla województwa małopolskiego. Podczas koncertu w dniu 7 grudnia 2011 roku w Sali Filharmonii Krakowskiej Orkiestrę Akademii Beethovenowskiej poprowadzi Krzysztof Penderecki. Solistą wieczoru będzieŁukasz Długosz. W programie: Sinfonietta nr 2 Pendereckiego i VII Symfonia D-dur op. 70 Dvořáka.


X Festiwal Muzyki Nowej odbędzie się w Bytomiu w dniach 8-10 grudnia 2011 roku.

„Jubileuszowa” dziesiąta edycja festiwalu wiąże się z przypadającymi w tym sezonie artystycznym jubileuszami „piętnastolecia” działalności artystycznej współgospodarzy festiwalu: Orkiestry Muzyki Nowej, która swój debiut koncertowy miała w Katowicach w grudniu 1996 roku, i Kwartetu Akademos założonego na przełomie 1996 i 1997 roku, który oficjalnie zadebiutował na koncercie w lutym 1997 roku, inaugurując trwające do dzisiaj cykle koncertów kameralnych w Muzeum Górnośląskim w Bytomiu.

W ciągu 3 dni trwania festiwalu wystąpi 15 wykonawców, którzy zaprezentują łącznie 15 utworów. Prawie połowa z nich będzie miała swoje prawykonania. Utwory na tegoroczny festiwal zostały zamówione zarówno u najmłodszego pokolenia utalentowanych kompozytorów, jak i młodych twórców, którzy odnoszą sukcesy na arenie międzynarodowej i cieszą się już sporym uznaniem w środowisku muzycznych oraz nestorów polskiej szkoły kompozytorskiej. Obok prawykonań nie zabraknie również utworów, które weszły już do klasyki polskiej muzyki XX wieku (Górecki, Szalonek, Szymański, Mykietyn), zaś klasykę światową będą reprezentować dwa wielkie nazwiska: Toru Takemitsu i Sofii Gubaiduliny.

Koncerty w dniach: 8 grudnia 2011 (godz. 19.00) i 9 grudnia 2011 (godz. 18.00) będą mieć miejsce w Centrum Sztuki Współczesnej KRONIKA mieszczącej się w Bytomiu przy Rynku 26, zaś ostatni koncert w sobotę 10 grudnia 2011 (godz. 16.30) zagości w Biurze Promocji Miasta przy Rynku 7 rowniez w Bytomiu.
Na wszystkie koncerty wstęp wolny.

Więcej


Żydowski Instytut Historyczny im. Emanuela Ringelbluma zaprasza 8 grudnia 2011 roku o godz. 18.00 na prezentację czasopisma internetowego „Muzykalia/Judaica” z udziałem redaktorów czasopisma prof. Michała Bristigera, Antoniego Buchnera oraz Michała Klubińskiego. Spotkanie odbędzie się w sali wystaw czasowych ŻIH w „Błękitnym Wieżowcu” w Warszawie (przy pl. Bankowym, wejście od ul. Tłomackie).
Redaktorzy zwrócą uwagę na interdyscyplinarność znaczenia muzyki w tradycji żydowskiej oraz związane z nią problemy m.in. historyczne, tożsamościowe oraz etyczne. Michał Bristiger, wybitny polski muzykolog, omówi najważniejsze działy czasopisma poświęcone poezji, muzyce sefardyjskiej, a także muzyce żydowskiej w okresie modernizmu. Antoni Buchner obdarzy refleksją motyw przewodni ostatniego numeru czasopisma – topos Jankiela. Omówi także znaczenie figury legendarnego cymbalisty dla asymilacji Żydów, polskiej tożsamości narodowej i romantyzmu. Michał Klubiński natomiast przedstawi kluczowy dział czasopisma, poświęcony relacjom muzyki i Holokaustu.


Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej zaprasza osoby zainteresowane powszechną edukacją muzyczną i promocją kultury do Centrum Promocji Kultury Dzielnicy Praga Południe (ul. Podskarbińska 2) w Warszawie na niezwykle oryginalne koncerty muzyki współczesnej dla dzieci pod nazwą „Muzyka i zabawa”.  Pierwszy koncert, zatytułowany „8 wydarzeń z teatru dźwięków” odbędzie się w piątek, 18 listopada 2011 roku (trzykrotnie) - o godz. 9:00, 10:15 i 11:30, a drugi - „Zimowa podróż przez Europę” – w piątek, 9 grudnia 2011 roku (również trzy razy) - o godz. 9:00, 10:15 i 11:30. Wstęp wolny.*

„Muzyka i zabawa” to cykl koncertów muzyki współczesnej dla dzieci z ogólnokształcących szkół podstawowych (klasy I - IV). Ich celem jest poszerzenie doświadczeń dzieci o nowe obszary kultury muzycznej, uwrażliwianie młodych słuchaczy na różne aspekty muzyki, elementy jej budowy, konteksty kulturowe, wreszcie bliższe poznanie instrumentów muzycznych. Projekt funkcjonuje od 17 lat w poznańskim Centrum Sztuki Dziecka, gdzie powstał i gdzie jest kontynuowany, stale doskonalony i uzupełniany co roku o nowe kompozycje. Jego autorką jest Hanna Gawrońska, animator muzyki i wybitny psycholog dziecięcy. Kompozycje prezentowane w ramach „Muzyki i zabawy” realizowane są z użyciem współczesnego języka muzycznego, a zarazem dostosowane do percepcji młodego słuchacza. Wykorzystują (w zależności od koncertu) m.in. techniki teatru instrumentalnego, performance, mediów elektronicznych i - co najważniejsze - wymagają od młodej publiczności aktywnego uczestnictwa, zaangażowania w zabawach realizowanych w przebiegu poszczególnych utworów i pomiędzy nimi. Utwory te są zamawiane u polskich kompozytorów, a także wyłaniane w międzynarodowych konkursach organizowanych specjalnie na potrzeby projektu. W każdym koncercie oprócz artystów bierze udział 2 animatorów muzycznych: prowadzący koncert i animujący publiczność.

Projekt „Muzyka i zabawa w Warszawie” jest współfinansowany przez Urząd m.st. Warszawy oraz Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

* Organizatorzy zapraszają osoby dorosłe - wszystkie miejsca dla dzieci są już, niestety, zarezerwowane.

 


Opera Orfeusz i Eurydyka W. Glucka wystawiona zostanie w wersji koncertowej 9 grudnia 2011 roku o godz. 18.00 w Małopolskim Centrum Kultury „Sokół” w Nowym Sączu.

Historia trackiego śpiewaka, który dzięki sile swej sztuki potrafił ubłagać władcę podziemi Hadesa, by zwrócił mu zmarłą narzeczoną, jest największym mitem muzyki. Opera Glucka, arcydzieło reformy teatralnej, wyprowadzającej operę z zastygłej już konwencji późnobarokowej i dążącej do oddania na scenie akcji dramatycznej, jest kolejnym poświęconym mu utworem. - W naszej realizacji historia Orfeusza nie jest ilustrowana wprost – wyjaśnia reżyser spektaklu, Cezary Tomaszewski – tylko wykorzystana jako punkt wyjścia i inspiracji dla asocjacji na temat starzenia się, miłości i śmierci, ciała ludzkiego i ruchu widzianego w nowoczesnej perspektywie, pozwalającej na rozpatrywanie prostych ćwiczeń gimnastycznych w kategorii tańca.

Opera wykonana zostanie przez znaną z występów w wirtuozowskim repertuarze belcantowym młodą sopranistkę Marzenę Lubaszkę oraz znakomitego i sławnego kontratenora Kaia Wessela, a także orkiestrę instrumentów dawnych - Capellę Cracoviensis - pod dyrekcją Jana Tomasza Adamusa, dyrektora zespołu.


W piątek, 9 grudnia 2011 roku o godz. 19.30 Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach wystąpi w swojej siedzibie (sala im. Grzegorza Fitelberga, Katowice) podczas koncertu, w którego programie znajdą się Symfonia liryczna Alexandra von Zemlinsky’ego oraz Koncert na orkiestrę Beli Bartóka. Całość poprowadzi Alexander Liebreich, a w partiach solowych wystąpią Christiane Oelze (sopran) i Stephen Genz (baryton).

Ukończona w 1923 roku Symfonia liryczna na sopran, baryton i orkiestrę Zemlinsky’ego, to jeden z najbardziej znanych jego utworów. Porównywana do Pieśni o ziemi Mahlera, powstała do przetłumaczonych na język niemiecki przez samego kompozytora tekstów liryków miłosnych indyjskiego poety, prozaika i filozofa, laureata nagrody Nobla w dziedzinie literatury za rok 1913, Rabindranatha Tagore. W drugiej części wieczoru zabrzmi Koncert na orkiestrę Beli Bartóka z 1943 roku, wpisany w kanon symfonicznych arcydzieł XX wieku, stawiający wykonawcom najwyższe wymagania, którym sprostać mogą jedynie najlepsze zespoły. Utwór napisany jest na wielką orkiestrę symfoniczną z potrójną obsadą instrumentów dętych, z dość dużym składem kwintetu smyczkowego oraz sporym udziałem instrumentów perkusyjnych. Faktura dzieła jest niezwykle spójna i przejrzysta, a partie instrumentalne potraktowane w sposób indywidualny, niemal solistyczny. O niezwykłości dzieła niech świadczy fakt, że wkrótce po nowojorskiej premierze utwór swą popularnością przerósł powodzeniem wcześniejsze, może bardziej oryginalne, dzieła Bartóka.


Dnia 9 grudnia 2011 roku o godz. 19.00 w Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze wystąpi Krzysztof Jakowicz – skrzypce oraz Orkiestra Symfoniczna pod batutą Mirosława Jacka Błaszczyka. Wieczór rozpocznie Wstęp do opery Śpiewacy Norymberscy Richarda Wagnera. Jako drugi zabrzmi Koncert skrzypcowy C-dur op. 30 Maurycego Moszkowskiego, a na zakończenie Suita z baletu Jezioro Łabędzie op. 20a Piotra Czajkowskiego.


Ostatniego grudnia kończy się nasza prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. Tej półrocznej polskiej aktywności dedykowany jest sobotni, 10 grudnia 2011 roku koncert Filharmonii Śląskiej w sali koncertowej katowickiej Akademii Muzycznej (godz. 18). Śląską Orkiestrę Kameralną poprowadzi w nim Massimiliano Caldi, jej kierownik artystyczny w latach 2006-2010, zwycięzca katowickiego Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. G. Fitelberga w 1999 roku.Prezydencję przyjęliśmy po Węgrzech, a przekażemy ją Danii. Utwory kompozytorów tych trzech krajów wypełnią program koncertu, który zatytułowano Piękno europejskiej różnorodności.

Béla Bartók (1881-1945) 3-częsciowe Divertimento na orkiestrę smyczkową skomponował w sierpniu 1939 roku w Szwajcarii. Był tam gościem Paula Sachera, dla którego Bazylejskiej Orkiestry Kameralnej nowy utwór pisał. Oni po raz pierwszy utwór wykonali 11 czerwca 1940 roku. To arcydzieło imponuje finezją konstrukcji i błyskotliwością rozwoju. Ujmuje zarazem prostotą i bezpretensjonalnością stylu. Ludowy koloryt jego motywów krzyżuje się elementami archaizacji, nawiązującymi do barokowego concerto grosso. Ustawiczne przeciwstawianie instrumentów solowych (kwartet smyczkowy) całej orkiestrze nadaje dziełu charakter koncertujący.

Twórczość kraju, który od Polski przejmie prezydencję reprezentować w koncercie będzie Mała suita Carla Nielsena (1865-1931), głównej postaci późnoromantycznej muzyki duńskiej. Urodził się koło Odense, gdzie Międzynarodowy Konkurs Muzyczny jego imienia powołał w 1980 roku Karol Stryja. Wyrastał w skromnych warunkach, ale już jako ośmiolatek grał na skrzypcach w miejscowej orkiestrze, a zaledwie czternastoletniego przyjęto do orkiestry wojskowej. Trzonem jego twórczości jest sześć symfonii, z których trzy zaliczane są do najważniejszych w dorobku XX wieku, oraz odznaczające się najwyższym kunsztem koncerty skrzypcowy, klarnetowy i fletowy. W koncercie zaprezentowany zostanie pierwszy utwór Carla Nielsena, który we wrześniu 1888 roku zaprezentowany został publicznie w kopenhaskich ogrodach Tivoli, gdzie jako orkiestrowy skrzypek kompozytor dorabiał do konserwatoryjnego stypendium. Już wtedy odniósł pewien sukces.

Piękno polskiej muzyki reprezentować będą trzy kompozycje mistrzów katowickich. Z dorobku patrona Filharmonii Śląskiej, Henryka Mikołaja Góreckiego wybrano Trzy utwory w dawnym stylu - utwór z 1963 roku, którym zdeklarowany zwolennik awangardy silnie nawiązał do stylu muzyki renesansu. To bodaj w tamtym momencie, utworem sprowokowanym przez dyrektora PWM, Tadeusza Ochlewskiego zarzucającego polskim kompozytorom, że nie potrafią komponować ani melodii, ani harmonii, rozpoczęła się droga Góreckiego do jego najsłynniejszej III Symfonii „Symfonii pieśni żałosnych”. Z dorobku kolejnego tytana katowickiej muzyki, Wojciecha Kilara wybrano kameralny odpowiednik sztandarowego, symfonicznego Krzesanego – Orawę z 1986 roku. To najbardziej przez samego twórcę ceniona kompozycja, którą kompozytor spełnił marzenie o napisaniu utworu zainspirowanego góralską kapelą. Po mistrzowsku w ścisłym zapisie współczesnej partytury oddaje w nim Wojciech Kilar istotę spontanicznego góralskiego muzykowania. Z najmłodszego pokolenia śląskich twórców wybrano do koncertu Ostatnie dni Wandy B. gliwiczanina Aleksandra Nowaka, tegorocznego laureata nagrody Gwarancja Kultury 2011, przyznanej przez TVP Kultura za szczególne osiągnięcia artystyczne w 2010 roku, zwłaszcza za koncert na orkiestrę, nici i fortepian Król Kosmosu znika i kameralną operę Sudden Rain, w reżyserii Mai Kleczewskiej wystawioną w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej. Prezentowany w koncercie utwór Ostatnie dni Wandy B. na orkiestrę smyczkową był zaś nominowany do Nagrody Mediów Publicznych OPUS 2008.


Koncert poświęcony pamięci Dominika Rutkowskiego - altowiolisty, nauczyciela wielu szczecińskich muzyków, odbędzie się 10 grudnia 2011 roku (sobota) o godz. 19.00 w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Usłyszymy III Symfonię „Symfonię pieśni żałosnych” na sopran solo i orkiestrę op. 36 Henryka Mikołaja Góreckiego. Wystąpi Baltic Neopolis Orchestra, muzycy szczecińskich orkiestr: Filharmonii Szczecińskiej, Akademii Sztuki i Opery na Zamku. Koncert poprowadzi Szymon Wyrzykowski, a partie solowe wykona mezzosopranistka Wioletta Hebrowska.
Dominik Rutkowski (na zdjęciu) ukończył warszawską PWSM w klasie altówki. Od 1963 roku zatrudniony w Filharmonii Szczecińskiej, dał się poznać jako znakomity muzyk, kameralista i pedagog wszystkich szczebli szkolnictwa muzycznego. Juror wielu przesłuchań i konkursów dla uczniów klas skrzypiec i altówki, ekspert i konsultant z ramienia Departamentu Szkolnictwa Artystycznego i Centrum Edukacji Artystycznej. Uhonorowany za swą działalność wieloma odznaczeniami państwowymi i resortowymi m.in. medalem Zasłużony Kulturze GLORIA ARTIS.


W sobotę, 10 grudnia 2011 roku o godz. 18.00 w Filharmonii Wrocławskiej wystąpi Philharmonia Quartett Berlin (na zdjęciu), uznawany przez krytyków za jeden z najlepszych zespołów kameralnych na świecie. W jego skład wchodzą członkowie Orkiestry Filharmonii Berlińskiej na czele z jej koncertmistrzem – Danielem Stabrawą. W repertuarze zespołu znajduje się około stu kwartetów z wielkiej literatury muzycznej od klasyków wiedeńskich po kompozytorów współczesnych. Podczas koncertu usłyszymy m.in. Kwartet smyczkowy C-dur op. 59 nr 3 Ludwiga van Beethovena oraz II Kwartet smyczkowy op. 56 Karola Szymanowskiego.

Wraz z kwartetem Filharmoników Berlińskich wystąpi też Mirosław Herbowski – krakowski pianista już wcześniej współpracujący z Danielem Stabrawą. W ich wykonaniu usłyszymy Kwintet fortepianowy f-moll op. 34 Johannesa Brahmsa.


Wyobraźmy sobie ciężki bas połączony z delikatnym brzmieniem fletu, klarnetu czy skrzypiec; elektroniczne połamane dźwięki przenikające klasyczne formy muzyczne; żywe instrumenty napędzane siłą ludzkiego ciała współgrające z elektronicznym, ciężkim tonem...niemożliwe? A jednak... Nowatorski projekt "Classic and Dubstep in Progress" łączy ze sobą dwa światy – współczesną muzykę klasyczną i dubstep.

"Classic and Dubstep in Progress" jest kontynuacją zeszłorocznego eksperymentu muzycznego "Child of Classic and Dubstep", którego celem było połączenie ze sobą, dwóch diametralnie różnych gatunków muzycznych. Koncert stanie się swoistym dialogiem pomiędzy muzykami i wspólnym poszukiwaniem wzajemnych inspiracji. "Classic and Dubstep in Progress" to rodzaj interakcji muzycznej łączącej brzmienia elektroniczne z intensywnością rytmiczną oraz elementami stylizującymi. W projekcie usłyszymy klasyczne instrumenty, takie jak: skrzypce, wiolonczela, akordeon, flet, klarnet, fortepian, które niekoniecznie będą grać w sposób tradycyjny. Wśród twórców muzyki znajdują się młodzi, choć już uznani twórcy – kompozytor Michał Dobrzyński, stypendysta Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, Tomasz Pawlicki – kompozytor, flecista Orkiestry Opery Nova w Bydgoszczy oraz Marcin Cisło aka Kwazar, warszawski dj i producent muzyczny, absolwent Red Bull Music Academy. Międzynarodową i artystyczną wartość współtwórczą koncertu wprowadzi, zaproszony z Wielkiej Brytanii, producent muzyki dubstep – Riskotheque. Ważnym, pozamuzycznym elementem projektu, będą również wizualizacje, które stworzy warszawski kolektyw Gagarin Studio Vj’s. Dźwięki staną się namacalną częścią koncertu, a brzmienie nabierze realnych kształtów.

Projekt muzyczno-wizualny "Classic and Dubstep in Progress" odbędzie się 12 grudnia 2011 roku o godzinie 19.00 w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Aby móc uczestniczyć w koncercie, należy wcześniej dokonać rezerwacji miejsc, na stronie www.classicanddubstep.com. Wstęp na imprezę jest darmowy, ilość miejsc ograniczona.


Dnia 12 grudnia 2011 roku w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Łodzi znany wiolonczelista Dominik Połoński dokona prawykonania dedykowanej mu Sonaty "Pianocello", która została skomponowana przez Olgę Hans. Przy fortepianie będzie mu towarzyszyć pianistka Hanna Holeksa.


W dniach 13-17 grudnia 2011 roku będzie miał miejsce we Wrocławiu 5. Muzyczny Festiwal Pokoleń im. Edmunda Kajdasza. Organizatorem tego wydarzenia jest jeden z najbardziej znanych i zasłużonych polskich chórów kameralnych – zespół Wrocławscy Kameraliści Cantores Minores Wratislavienses. Dyrektorem artystycznym Festiwalu jest Piotr Karpeta. Festiwal łączy się w tym roku z 45. rocznicą powstania Zespołu.
Muzyczny Festiwal Pokoleń upamiętnia słynnego wrocławskiego chórmistrza Edmunda Kajdasza (1924-2009), dyrygenta i założyciela wielu zespołów chóralnych. Jedną z atrakcji imprezy jest zróżnicowany repertuar i stylistyka poszczególnych koncertów. Festiwal Pokoleń ukazuje dzięki temu różnorodne kierunki artystycznych działań, jakie wybrali muzycy kilku już generacji, związanych z Edmundem Kajdaszem. W głównym, chóralnym nurcie znajdą się utwory wokalno-instrumentalne polskiego mistrza baroku Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego oraz rzadko wykonywana, a niezwykle wartościowa Msza A-dur francuskiego kompozytora Césara Francka. Miłośników muzyki dawnej zainteresuje z pewnością monograficzny koncert zespołu „Ars Cantus” pod kierunkiem Tomasza Dobrzańskiego, bohaterem występu będzie przedstawiciel włoskiego baroku Salomone Rossi. Z kolei w wykonaniu zespołu „L’Estrée” ze Szwajcarii usłyszymy arcydzieła europejskiej kameralistyki: dzieła Mozarta, Mendelssohna-Bartholdy’ego i Brahmsa.

Więcej


Dnia 13 grudnia 2011 roku w 30. rocznicę wydarzeń grudniowych, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia wystąpi w katowickiej Archikatedrze Chrystusa Króla podczas koncertu poświęconego pamięci ofiar stanu wojennego.
Program koncertu wypełnią znamienne dzieła – obydwa utrzymane w patetycznym duchu, przepełnione bólem, cierpieniem, ale i triumfem oraz nadzieją, zmuszają do refleksji. Pierwszą cześć koncertu wypełni arcydzieło wielkiego klasyka wiedeńskiego, Ludwiga van Beethovena – III Symfonia Es-dur Eroica. Symfonia, pierwotnie poświęcona Napoleonowi, na karcie tytułowej partytury ostatecznie zyskała dedykację „pamięci bohatera”. Zatem nie Napoleonowi, lecz wszystkim wielkim bezimiennym walczącym o wolność Beethoven poświęcił swój utwór. Drugim zaprezentowanym dziełem będzie Exodus Wojciecha Kilara. Napisany w 1981 roku, prawykonany podczas Festiwalu Warszawska Jesień trzy miesiące przed wprowadzeniem stanu wojennego, „naznaczony” był przesłaniem potwierdzonym przez samego kompozytora: olbrzymi chór, jednostajnie śpiewający, a późnej skandujący biblijny tekst, z towarzyszeniem wielkiej orkiestry symfonicznej symbolizował „wyjście z domu niewoli” ku „ziemi obiecanej”.
W koncercie, wspólnie z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, wystąpią Chór Filharmonii Śląskiej oraz Zespół Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia. Całość poprowadzi Jerzy Maksymiuk.

Koncert rozpocznie się o godz. 17.30, bezpośrednio po nim odprawiona zostanie uroczysta Msza Święta w intencji Ojczyzny i wszystkich ofiar stanu wojennego, pod przewodnictwem Arcybiskupa Metropolity Katowickiego Wiktora Skworca.

Wstęp na koncert bezpłatny, więcej informacji na stronie: www.grudzien81.pl


Pierwsza edycja Festiwalu Actus Humanus odbędzie się w Gdańsku w dniach 14-18 grudnia 2011 roku.

Festiwal prezentuje najwybitniejsze dzieła muzyki dawnej korespondujące z okresem Bożego Narodzenia, w interpretacji czołowych reprezentantów wykonawstwa historycznego z całego świata. Opiekę artystyczną nad festiwalem i funkcję dyrektora artystycznego projektu sprawuje Filip Berkowicz, twórca i dyrektor artystyczny festiwali muzyki klasycznej - "Sacrum Profanum" i "Misteria Paschalia" oraz projektu "Opera Rara". Organizatorem Festiwalu Actus Humanus jest krakowska agencja event-factory.

Festiwal zainauguruje polska premiera arcydzieła włoskiego baroku - Cinque Profeti - Cantata per la Notte di Natale Alessandra Scarlattiego. Utwór wykona włoski zespół La Venexiana pod dyrekcją Claudia Caviny. Dzień później z bożonarodzeniowym repertuarem średniowiecza "In Festa Nativitatis" pojawi słynny Ensemble Micrologus, któremu towarzyszyć będzie grająca na harfie i średniowiecznej trąbie śpiewaczka Patrizia Bovi oraz wybitny włoski śpiewak Pino de Vittorio (15 grudnia). Na festiwalu zabrzmi także francuska muzyka renesansowa. Program "Noel Renaissance - O de l'avent" zaprezentuje Ensemble Clément Janequin, który poprowadzi francuski kontratenor Dominique Visse (16 grudnia). Podczas dwu ostatnich wieczorów usłyszymy Wariacje Goldbergowskie Johanna Sebastiana Bacha w interpretacji słynnego francuskiego klawesynisty Pierre’a Hantai (17 grudnia) oraz arie z oper Antonia Vivaldiego, które w finałowym koncercie wykona zespół Modo Antiquo pod batutą charyzmatycznego dyrygenta Federica Marii Sardellego z norweskim tenorem Magnusem Stavelandem w roli solisty.

Więcej


W środę, 14 grudnia 2011 roku o godz. 19.30 w Auli Collegium Novum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie z koncertem w ramach projektu The Swiss Project wystapi duet Ensamble Spectral w składzie - Rafał Żółkoś (flet) oraz Roch Modrzejewski (gitrara).

Idea projektu powstała jako naturalna konsekwencja zainteresowań i inspiracji, jak również środowisk artystycznych obu muzyków (muzycy prowadzili swoją działalność oraz kształcili się w Zürichu i Bazylei). Głównym celem projektu jest promocja nowej muzyki kompozytorów szwajcarskich i tworzących w Szwajcarii, przedstawienia szerszej publiczności mało znanych, a bardzo wartościowych kompozycji wywodzących się z kultury tego kraju. W bogatym repertuarze Ensemble Spectral znajdują się wybitne szwajcarskie dzieła napisane przez takich kompozytorów jak: Hans Haug, Ermano Maggini, Heinz Holliger, Willy Burkhard, Philippe Racine, Bettina Skrzypczak oraz Margrit Zimmermann.

Podczas krakowskiego koncertu w wykonaniu artystów usłyszymy utwory Mauro Giulianiego, Willy'ego Burkharda, Bettiny Skrzypczak (Mouvement for flute solo), Hansa Hauga, Eugène'a Bozzy, Maurice'a Ravela oraz Jacques Iberta. W części słownej wystąpi natomiast dr hab. Joanna Zach z odczytem zatytułowanym Mistrz pokonanej rozpaczy. O kilku wierszach Czesława Miłosza.


XII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Bielsku-Białej – dwumiesięczne święto muzyki klasycznej z organami w tle – zostanie zainaugurowany już 15 września 2011 roku w Domu Muzyki Bielskiego Centrum Kultury. W tym roku wśród znakomitych artystów znalazł się między innymi Adam Makowicz (na zdjęciu), który wystąpi z improwizacjami fortepianowymi.

W ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej (wcześniej Festiwal Muzyki Jana Sebastiana Bacha) od września do grudnia odbywają się wielkie koncerty, w czasie których znani artyści prezentują się w klasycznym repertuarze, przede wszystkim z towarzyszeniem organów. W tym roku zaplanowano cztery takie wydarzenia, które odbędą: 15 września, 20 października, 24 listopada oraz 15 grudnia w Domu Muzyki Bielskiego Centrum Kultury.

Podczas wrześniowej inauguracji festiwalu zabrzmią w wykonaniu Bielskiej Orkiestry Kameralnej klasyczne utwory Franciszka Liszta, Jana Sebastiana Bacha oraz Henryka Mikołaja Góreckiego. Z kolei 20 października z improwizacjami fortepianowymi wystąpi Adam Makowicz, a z recitalem organowym – Andrzej Chorosiński. W programie m.in. utwory Roberta Schumana, Fryderyka Chopina oraz Wolfganga Amadeusza Mozarta. Dnia 24 listopada będzie można posłuchać utworów klasycznych zagranych na organach oraz cymbałach węgierskich, talince i fletni pana. Festiwal zakończy się 15 grudnia dwuczęściowym koncertem, w czasie którego zabrzmią m.in. najpiękniejsze kolędy polskie oraz góralskie.

Więcej informacji o festiwalu - na stronie www.bck.bielsko.pl


W czwartek, 15 grudnia 2011 roku o godz. 19.00 w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie odbędzie się koncert Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. W programie znajdą się utwory polskich kompozytorów: Karola Kurpińskiego (Uwertura Kalmora) oraz Mieczysława Karłowicza (Koncert skrzypcowy A-dur op. 8).

W Koncercie skrzypcowym solistką będzie niezwykle utalentowana, młoda skrzypaczka Marta Kowalczyk, laureatka wielu konkursów krajowych i zagranicznych, która zdobyła m.in. I nagrodę w Bled na Słowenii oraz nagrodę European Union of Music Competitions for Youth za największą indywidualność artystyczną. Orkiestrę Sinfonia Iuventus poprowadzi dyrygent Hobart Earle, Amerykanin urodzony w Wenezueli, od 18 lat dyrektor muzyczny i główny dyrygent Orkiestry Filharmonii w Odessie. Współpracował z takimi orkiestrami, jak: Wiedeńska Orkiestra Kameralna, Wiedeńska Orkiestra Tonkuenstler, Noord-Nederlands Orkest z Holandii, Orchestra della Toscana z Włoch, Athens State Symphony, Buffalo Philharmonic Orchestra, North Carolina Symphony, Florida Philharmonic Orchestra, San Diego Chamber Orchestra, w Azji był zaproszony przez Narodową Orkiestrą Symfoniczną Tajwanu, Tajską Orkiestrą Filharmoniczną oraz Southeast Asian Youth Orchestra.

W drugiej części koncertu będzie można wysłuchać także VI Symfonii D-dur Antoniego Dvoraka.

Patronat medialny nad koncertem objęło m.in. Polskie Centrum Informacji Muzycznej.


Znana pianistka Ewa Pobłocka (na zdjęciu) wystąpi 15 grudnia 2011 roku o godz. 19.00 w Sali Herbowej Urzędu Miasta Sopotu podczas koncertu z cyklu "Śladami Wielkich Polaków - Jana Pawła II i Fryderyka Chopina”. W jej wykonaniu usłyszymy wybrane utwory Fryderyka Chopina.

Ponadto Dariusz S. Wójcik – autor pomysłu cyklu koncertów i ich reżyser recytować będzie fragmenty poematu Renesansowy Psałterz Karola Wojtyły.


Dnia 15 grudnia 2011 roku w siedzibie Mazowieckiego Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie (ul. Elektoralna 12) odbędzie się koncert polskiej muzyki współczesnej. Utwory Stefana Kisielewskiego i Witolda Lutosławskiego wykonają Anna Kalska (klarnet) i Przemysław Slav Lechowski (fortepian).

Usłyszymy: 5 preludiów tanecznych na klarnet i fortepian (1954) Witolda Lutosławskiego oraz 6 kompozycji Stefana Kisielewskiego – Toccatę na fortepian (1944), Intermezzo na klarnet i fortepian (1953), Serenadę na fortepian (1974), Małą rapsodię na klarnet i fortepian (1984), Capriccio rustico na fortepian (1952) i Sonatę na klarnet i fortepian (1972).

Wstęp wolny.

Wykonanie utworów Stefana Kisielewskiego odbywa się i jest finansowane w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca Nowe Interpretacje.


Leszek Wisłocki, wrocławski kompozytor, pianista i pedagog, kończy 15 grudnia 2011 roku 80 lat. W przeddzień jubileuszu Oddział Wrocławski Związku Kompozytorów Polskich i miasto Wrocław zapraszają na uroczysty koncert z kwartetami smyczkowymi Jubilata i ośmioma miniaturami dedykowanymi Profesorowi przez jego uczniów.

Koncert Leszek Wisłocki (Rocznik 1931) odbędzie się w środę, 14 grudnia 2011 roku o godzinie 19 we wrocławskim Ratuszu. Wystąpi Wrocław Modern Quartet w składzie: Zuzanna Dudzic-Karkulowska, Dorota Pindur - skrzypce, Ewa Hofman – altówka i Monika Łapka – wiolonczela oraz Waldemar Maszyński – akordeon. W programie: Leszek Wisłocki I Kwartet smyczkowy, X Kwartet smyczkowy i XIV Kwartet smyczkowy (prawykonanie) oraz prawykonania dedykowanych Jubilatowi miniatur skomponowanych przez Jego uczniów:


Z Leszkiem Wisłockim rozmawiać będzie Rafał Augustyn.


Drugie spotkanie w Kulturalnym Klubie Kolacyjnym „Przystawka z kultury”, zatytułowane Głos w operze, odbędzie się 15 grudnia 2011 roku o godz. 19.00. Przystawka z kultury to kombinacja wrażeń kulturalnych i kulinarnych. Spotkanie poprowadzi Robert Szpręgiel.

Skąd się bierze ludzki głos? Jak staje się on głosem operowym? Czy w operze każdy może śpiewać? Podczas spotkania poznamy, jak rozróżniać sopran od mezzosopranu, baryton od basu. Zabrzmi też słynne wysokie „c”. Uczestnicy spotkania wezmą na warsztat arię Torreadora oraz słynne O sole mio. Nie zabraknie anegdot, żartów, ale i dużej porcji wiedzy. Zaczniemy od nagrań najlepszych: Marii Callas, Bryna Terfla, Natalie Dessay. W ich wykonaniu operowe hity, m.in. nasycona koloraturami aria Królowej Nocy z Czarodziejskiego fletu czy habanera z Carmen, bez której trudno sobie wyobrazić nie tylko świat opery ale i… współczesnej reklamy.

Przystawka z kultury to pierwszy warszawski kulturalny klub kolacyjny. Formuła projektu czerpie z idei klubów kolacyjnych - czyli spotkań nieznajomych sobie osób celem degustacji przysmaków - nie w restauracji, lecz w innym ciekawym, często niedostępnym na co dzień miejscu. W ramach Przystawki z kultury oprócz jedzenia serwowane są tematy kulturalne. Przystawka z kultury to także retro rozrywka w nowoczesnym wydaniu. Poruszane są wątki klasyczne, zawsze w kontekście współczesności. Spotkania odbywają się w małych, 15 osobowych grupach w miejscu nawiązującym do realizowanego tematu. Na każde z nich zapraszany jest gość specjalny – charyzmatyczny znawca wybranej dziedziny kultury, który swoją pasją i wiedzą dzieli się z uczestnikami Klubu. Wśród zapraszanych gości znajdują się również sami twórcy (artyści, pisarze, filmowcy, etc.). W trakcie każdego spotkania organizatorzy zapewniają niebanalne, wyszukane przekąski inspirowane tematyką wieczoru. Podczas drugiego spotkania podane zostaną przystawki, utrzymane w barokowym klimacie.
Organizatorem i pomysłodawcą projektu jest Go Culture. Komunikacja dla kultury.

Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniu proszone są o zgłaszanie się pisząc na adres: przystawkazkultury@goculture.pl
Szczegółowe informacje – na stronach: www.goculture.pl i www.przystawkazkultury.pl


Premiera opery Maria Stuarda Gaetano Donizettiego odbędzie się 17 grudnia 2011 roku na scenie Opery Śląskiej w Bytomiu. Kierownictwo muzyczne - Krzysztof Dziewięcki, reżyseria - Dieter Kaegi, scenografia - Bruno Schwengl, reżyseria świateł - Bogumił Palewicz, kierownictwo chóru - Krzysztof Martyniak.

Maria Stuarda to opera w dwóch aktach, odwołująca się do historycznej postaci królowej Szkocji panującej w XVI wieku. Tragiczne, a zarazem burzliwe losy monarchini stały się tematem dzieł literackich, pośród których wymienić należ dramaty Juliusza Słowackiego czy Friedricha Schillera. Libretto opery Donizettiego skupia się wokół relacji pomiędzy tytułową bohaterką oraz jej kuzynką, Królową Elżbietą I. Jest to przejmująca historia nieszczęśliwej miłości, która zniszczona została w imię władzy i opłacona najwyższą ceną jaką jest ludzkie życie. Mistrzowska muzyka, silna ekspresja, piękne arie, duety, ansamble i sceny zbiorowe. Ujmujące całą gamą nastrojów światło oraz scenografia. Zachwycające belcanto.

Spektakl powstaje w koprodukcji z Teatrem Wielkim w Poznaniu i Teatrem Wielkim w Łodzi.

Pokaz przedpremierowy odbędzie się 16 grudnia 2011 roku o godz. 18.00. Bilety dla studentów, uczniów, emerytów i grup zorganizowanych 25 zł. Bilety normalne 45 zł.


Dnia 16 grudnia 2011 roku w Operze Krakowskiej odbędzie się premiera Halki Stanisława Moniuszki z librettem Włodzimierza Wolskiego. W inscenizacji Waldemara Zawodzińskiego nie jest to jednak opowieść o biednej dziewczynie skrzywdzonej przez pana, ale o ślepej miłości, wbrew porządkowi społecznemu i przyjętym zwyczajom. Zuniwersalizowany obraz świata przybliża opowieść sprzed dwóch wieków do czasów współczesnych, przywraca jej aktualność w warstwie społecznej i obyczajowej.

Halkę zobaczymy w opracowaniu muzycznym Łukasza Borowicza. Partię tytułową zaśpiewają znakomite sopranistki – Magdalena Barylak, Ewa Biegas i Ewa Vesin. W partii Jontka wystąpią, cenieni nie tylko na polskich scenach, Vasyl Grokholskyi, Tomasz Kuk i Tadeusz Szlenkier. W roli Janusza usłyszymy Mariusza Kwietnia, solistę Metropolitan Opera w Nowym Jorku, a w roli Stolnika - Aleksandra Teligę, zaliczanego dziś do czołówki europejskich basów.

Kolejne spektakle odbędą się 18, 20, 21 i 22 grudnia 2011 roku oraz 25 i 26 lutego 2012 roku.


Dnia 16 grudnia 2011 roku o godz. 19.00 w Zamku Królewskim w Warszawie zabrzmi Weihnnachtsoratorium (części 1-3) Jana Sebastiana Bacha. Wykonawcami będą: Marta Boberska, Dorota Lachowicz, Sylwester Smulczyński, Jarosław Bręk z Chórem Warszawskiej Opery Kameralnej i Zespołem Instrumentów Dawnych Musicae Antiquae Collegium Varsoviense pod batutą Kai’a Bumanna.


Dwa koncerty Kolędy na Fryckową Nutę odbędą się 16 grudnia 2011 roku o godz. 16.30 i 19.30 w Sali Koncertowej Filharmonii Kaliskiej. Wystąpią m.in. zespoły The Sunday Singers, Chór Szkół Nazaretańskich, Chór Kameralny WPA UAM w Kaliszu, Chór PSM I i II st. w Kaliszu oraz Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej pod dyrekcją Adama Klocka.

W programie koncertu znajdą się kolędy autorstwa oraz w opracowaniu Fryderyka Stankiewicza – kaliskiego kompozytora i organisty (na zdjęciu).

Więcej


Najpiękniejsze arie, cabaletty i duety z oper Verdiego, Belliniego, Mozarta, Cilei, Leoncavalla, Gounoda czy Rossiniego złożą się na Wielką Galę Operową – grudniową propozycję premierową Teatru Wielkiego w Łodzi. Wśród 27 utworów wybranych specjalnie na tę Galę znajdą się pieśni z najpopularniejszych dzieł kompozytorów, arie z oper nigdy jeszcze na łódzkiej scenie nie wystawianych, m.in. z Turandot Pucciniego czy Anny Boleny Donizettiego, a także dawno niesłyszane arie z wielkich oper obecnych w bogatej historii repertuaru Teatru Wielkiego w Łodzi - z Don Giovanniego, Pajaców, Adriany Lecouvreur, Fausta czy Don Carlosa.

W premierowej Gali, która odbędzie się 17 i 18 grudnia 2011 roku o godz. 19.00 i 26 grudnia 2011 roku o godz. 18.00, zaprezentują się solistki: Monika Cichocka, Bernadetta Grabias, Agnieszka Makówka, Aleksandra Novina-Chacińska, Anna Wiśniewska-Schoppa, Joanna Woś, Dorota Wójcik, a także soliści: Krzysztof Bednarek, Zenon Kowalski, Patryk Rymanowski i Grzegorz Szostak. Kierownictwo muzyczne nad koncertem objął Ruben Silva.


Premiera opery Pułapka Zygmunta Krauzego, która odbędzie się 17 grudnia 2011 roku na scenie Opery Wrocławskiej, zapowiada się jako jedno z najciekawszych wydarzeń Roku Tadeusza Różewicza, znakomitego polskiego poety, obchodzącego jubileusz 90-lecia.

Zygmunt Krauze - kompozytor, pianista i zasłużony promotor muzyki współczesnej (twórca i kierownik zespołu „Warsztat Muzyczny”) to autor wielu dzieł, w tym kilku oper, m. in. Gwiazdy oraz Iwony, księżniczki Burgunda. Tym razem kompozytora zainspirował jeden z najbardziej znanych dramatów Różewicza – Pułapka, poświęcona biografii i twórczości Franza Kafki. Bohater Pułapki, wielki pisarz żyjący w Pradze, w swoich lękach i przeczuciach zdaje się dostrzegać nadchodzące tragedie dwudziestowiecznych totalitaryzmów. Libretto opery przygotował sam kompozytor we współpracy z Grzegorzem Jarzyną.

Przejmujący i uniwersalny temat, mistrz współczesnej opery i znakomite grono realizatorów prapremiery to największe atuty wrocławskiej Pułapki, pozwalającej ujrzeć dzieło Poety w nowym świetle. Kierownictwo muzyczne - Tomasz Szreder, reżyseria, dekoracje - Ewelina Pietrowiak, kostiumy - Małgorzata Słoniowska. Występują: jako Franz - Mariusz Godlewski, Łukasz Rosiak, Ojciec - Radosław Żukowski, Wiktor Gorelikow, Matka - Elżbieta Kaczmarczyk-Janczak, Barbara Bagińska, Otla - Aleksandra Kubas, Max - Jacek Jaskuła, Felicja - Joanna Moskowicz, Iwona Handzlik, Szewc - Rafał Majzner, Edward Kulczyk, Józia - Dorota Dudkowska.


Narodowy Instytut Audiowizualny zaprasza na koncert, podczas którego wykonana zostanie III Symfonia na głos i orkiestrę Pawła Mykietyna - 17 grudnia 2011 roku o godz. 19.00 w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Partie wokalne opracowane na podstawie tekstów SMS młodego aktora, Mateusza Kościukiewicza wykona Jadwiga Rappé. AUKSO Orkiestrę Kameralną Miasta Tychy poprowadzi Marek Moś. Wizualizacje do utworu przygotował Denis Gauguin.

- 1 lipca Krajowy Program Kulturalny Polskiej Prezydencji otwieraliśmy tym utworem podczas koncertu w Filharmonii Narodowej – mówi dyrektor Narodowego Instytutu Audiowizualnego, Michał Merczyński. - Nie wyobrażaliśmy sobie lepszego muzycznego akcentu za zakończenie Polskiej Prezydencji. Specjalnie na nasze zamówienie Paweł Mykietyn skomponował dzieło, które znakomicie koresponduje z naczelną ideą naszego programu – Art for Social Change – kultura jako narzędzie zmiany społecznej. III Symfonia łączy muzykę poważną z tekstami SMS, z głosem młodego pokolenia, sztukę najwyższych lotów z otaczającą nas rzeczywistością. Przez sześć prezydencyjnych miesięcy w 9 miastach Polski próbowaliśmy pokazać, że twarda granica między sztuką elitarną a popularną nie istnieje oraz, że kultura ma realny wpływ na otaczającą nas rzeczywistość. Myślę, że się udało.

Zamówienie i prawykonanie III Symfonii, zrealizowane przez Narodowy Instytut Audiowizualny w warszawskiej Filharmonii Narodowej 1 lipca, zostało nominowane do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii „Wydarzenie roku”.

W grudniu 2011 roku Polska Prezydencja formalnie dobiega końca, jednak wiele z projektów Krajowego Programu Kulturalnego ma lub będzie miało swoją kontynuację w przyszłości, m.in. wspólny koncert Krzysztofa Pendereckiego i Jonnego Greenwooda, który we wrześniu zabrzmiał podczas Europejskiego Kongresu Kultury ponownie odbędzie się 22 marca 2012 roku w londyńskim Barbican Centre. Po zakończeniu kulturalnych obchodów Polskiej Prezydencji pozostaną też materiały audiowizualne w postaci nagrań, fotorelacji, a także projekty kontynuowane w wirtualnej przestrzeni, dostępne szerokiej publiczności.


Dla wszystkich miłośników muzyki klasycznej oraz dla tych, którzy dopiero rozpoczną swoją muzyczną przygodę, warszawska Fundacja NOK przygotowała niezwykłą atrakcję – cykl koncertów „Warsaw Camerata à la carte”. Dnia 23 października 2011 roku o godz. 14.00 w bazylice NSJ (przy ulicy Kawęczyńskiej 53) w Warszawie odbędzie się pierwszy z trzech koncertów nowego cyklu. Po raz pierwszy w Polsce to publiczność ułoży programy kolejnych muzycznych wieczorów za pomocą głosowania, które odbywa się na stronie internetowej orkiestry Warsaw Camerata – www.warsawcamerata.pl

Jest to jedyne tego rodzaju wydarzenie muzyczne z dziedziny muzyki klasycznej w naszym kraju. Do wyboru są kompozycje m.in.: J. S. Bacha, A. Vivaldiego, T. Albinioniego, W. A. Mozarta, G. Bizeta, F. Mendelssohna, J. Elsnera i H. Wieniawskiego. Warto wziąć udział w głosowaniu i posłuchać swojej „playlisty” na żywo.

Dodatkową atrakcją wydarzenia będą spotkania koktajlowe z artystami, odbywające się tuż po koncertach. Będzie można osobiście spotkać artystów i porozmawiać z nimi o muzyce, ulubionych utworach oraz zadać pytania i oczywiście zagłosować na kolejny program.

Koncerty „Warsaw Camerata à la carte” będą odbywać się raz w miesiącu. Wystąpi orkiestra Warsaw Camerata pod dyrekcją Pawła Kos-Nowickiego oraz świetni polscy soliści: Leszek Wachnik – fagot (23 października 2011), Katarzyna Duda – skrzypce (20 listopada 2011) i Tytus Wojnowicz – obój (18 grudnia 2011).

Wstęp na wszystkie koncerty i spotkania koktajlowe - wolny.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło m.in. Polskie Centrum Informacji Muzycznej

ZOBACZ: szczegółowy opis projektu – plik pdf


W niedzielę, 18 grudnia 2011 roku o godz. 14:00 w Auli Wyższego Seminarium Duchownego w Opolu, Filharmonicy Opolscy pod batutą Maestro Bogusława Dawidowa wykonają suitę baletową Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego (w wersji koncertowej). Koncert ten jest świątecznym prezentem Filharmonii Opolskiej dla najmłodszych melomanów (i nie tylko).

Dziadek do orzechów należy do kanonu najsłynniejszych baletów, na którym wychowało się wiele pokoleń dzieci na całym świecie. Inspiracją do skomponowania muzyki była baśń pt. Historia dziadka do orzechów Ernsta Theodora Amadeusa Hoffmanna, opowiadająca historię pewnej dziewczynki, która w Boże Narodzenie otrzymuje w prezencie zabawkę – dziadka do orzechów. W nocy, kiedy wszyscy dorośli poszli już spać, tajemnicza zabawka ożywa i przenosi dziewczynkę w niezwykły świat dziecięcej wyobraźni. Walc kwiatów, Taniec Wróżki Cukrowej … to tylko niektóre niezapomniane motywy muzyczne z tego baletu.


Dnia 18 grudnia 2011 roku o godz. 16.00 w kościele św. Trójcy w Chojnie odbędzie się Koncert Bożonarodzeniowy. Głównym punktem programu będzie Oratorio de Noël (Oratorium na Boże Narodzenie) Camilla Saint-Saënsa na solistów, chór, smyczki, organy i harfę.

Koncert Bożonarodzeniowy pretenduje do miana najważniejszego wydarzenia artystycznego mijającego roku w Chojnie, nie tylko ze względu na rodzaj repertuaru, który zostanie wykonany, ale przede wszystkim ze względu na wybitnych artystów, którzy swoim śpiewem i grą go uświetnią. Przed chojeńską publicznością wystąpią znakomici soliści współpracujący zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi operami, teatrami muzycznymi oraz filharmoniami. Usłyszeć będzie można także wielokrotnie nagradzany Chór Akademii Morskiej w Szczecinie oraz Orkiestrę Kameralną CONCERTINO. Za pulpitem dyrygenckim stanie pochodzący z Morynia laureat nagrody marszałka województwa dla najlepszych absolwentów uczelni artystycznych w 2010 roku – Marek Siwka.

Organizatorem koncertu jest Centrum Kultury w Chojnie.


W niedzielę, 18 grudnia 2011 roku o godz. 18.00 w Sali Złotej Filharmonii Krakowskiej odbędzie się koncert zorganizowany z okazji jubileuszu 45-lecia pracy artystycznej Antoniego Markowskiego, kontrabasisty, członka Orkiestry Filharmonii Krakowskiej.

Antoni Markowski (na zdjęciu) - studia muzyczne ukończył w katowickiej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej: w 1966 roku – kontrabas, w klasie prof. Wiktora Gadzińskiego, a w 1970 roku fortepian. Był uczniem prof. Władysławy Markiewiczówny i prof. Andrzeja Jasińskiego i adj. Wiesława Szlachty. W 1966 roku podjął pracę w Filharmonii Śląskiej w Katowicach, a w 1973 roku w Filharmonii Krakowskiej. Od 1989 roku szczególnym jego zainteresowaniem stała się muzyka dawna, zwłaszcza okresu baroku i klasycyzmu, wykonywana na instrumentach z epoki. Uczestniczył w wielu kursach wykonawczych w kraju i za granicą, a jako kontrabasista był członkiem takich zespołów jak Fiori Musicali, Arte dei Suonatori, Il Tempo, Concerto Polacco, a w latach 1996-1999 prezesem Polskiego Towarzystwa Muzyki Dawnej. Od 1974 roku prowadził też wieloletnią działalność pedagogiczną w zakresie gry na kontrabasie i fortepianie, oraz jako akompaniator i prowadzący zespoły kameralne.

Jak pisze jubilat w słowie wstępnym do programu, pragnie on zaprezentować podczas tego wieczoru wyniki swoich starań o rozszerzenie repertuaru kameralnego z udziałem kontrabasu. Za wyjątkiem Suity Don Quixote Georga Philippa Telemanna i Sonaty Prima a-moll Willema de Fescha, partia kontrabasowa w obu pozostałych pozycjach (Nicolò Paganiniego – Centone di sonate na skrzypce i gitarę – Sonata I w transkrypcji na kontrabas i harfę oraz Aleksandra Głazunowa Kwintet smyczkowy A-dur op. 39) jest jego autorskim opracowaniem.


Koncert Béla Bartók – folklor w utworach fortepianowych z okazji 130. rocznicy urodzin kompozytora odbędzie się 18 grudnia 2011 roku o godz. 15.00 w Sali koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Wystąpią: Klaudyna Ochwat, Martyna Smolińska, Aleksander Dębicz, Tomasz Domański, Krzysztof Kozłowski, Tomasz Lupa – fortepian.


Koncert Adwentowy Muzyka tworzona pod patronatem polskich Wazów odbędzie się w niedzielę, 18 grudnia 2011 roku o godz. 17.00 w Sali koncertowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Utwory Giovanniego Francesco Anerio / Aldebranda Subissati, Mikołaja Zieleńskiego, Marcina Mielczewskiego, Bartłomieja Pękiela, Adama Jarzębskiego i Kaspara Förstera jr wykonają: Dagmara Barna, Marta Czarkowska, Ewelina Siedlecka, Józef Jakub Orliński – sopran, Anna Fijałkowska, Marcin Liweń – alt, Aleksander Rewiński, Zbigniew Malak – tenor, Michał Dembiński – bas, Tomasz Dobrzański, Marek Nahajowski – flety proste, Agata Sapiecha – skrzypce, Marcin Zalewski – viola da gamba i Piotr Wilczyński – basso continuo.