A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | Ł | M | N | O | P | R | S | T | U | W | Z | Ż |
![]() Zawadzka-Gołosz Anna Glissbigliando na obój i taśmę (1997) 11’52" ![]() |
Glissbigliando na obój i taśmę to utwór napisany na zamówienie Studia Eksperymentalnego i Programu II Polskiego Radia w Warszawie, gdzie został zrealizowany w roku 1997 przy współpracy Ewy Guziołek-Tubelewicz. Dedykowany jest znakomitemu polskiemu oboiście mieszkającemu w Niemczech – Kazimierzowi Dawidkowi. On tez stał się pierwszym wykonawcą podczas premierowej prezentacji utworu w ramach X Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich. Partia taśmy opiera się w większości na materiale konkretnym (przetworzone dźwięki oboju, perkusji, efekty specjalne). Jej znaczenie w utworze jest równorzędne z rolą partii oboju; obie warstwy pomyślane są jako koncertujące. Preferuję tu dwie przeciwstawne techniki operowania dźwiękiem – ruch ciągły (glissando) i ruch „nieciągły”, wynikający z kolorystyki figur ornamentalnych (bisbigliando – różne typy tremolanda, „trzepotanie” itp.). Ścierając się, tworzą one dramaturgię o różnym stopniu intensywności. Dziękuję wszystkim, dzięki którym utwór mógł powstać – szczególnie mojej realizatorce Ewie Guziołek-Tubelewicz i Kazimierzowi Dawidkowi, z którym konsultowałam partię oboju. Anna Zawadzka-Gołosz (książka pogramowa „Warszawskiej Jesieni” 1999) |
![]() |