Zasadniczą część tej niezwykle interesującej książki stanowi „subiektywna kronika” pięćdziesięciu berlińskich festiwali spisana przez Ulricha Eckhardta, od 1973 roku dyrektora (Intendant) Berliner Festwochen i zarazem szefa Berliner Festspiele GmbH, założonej w roku 1967 firmy organizującej oprócz Festwochen również Filmfestspiele, Theatertreffen i Jazztage. Czyta się ją z zapartym tchem, bo przewijają się tu największe nazwiska muzyki europejskiej, a historia Berliner Festwochen jest odbiciem światowego życia muzycznego. Odbijają się w niej również polityczne problemy Europy, co dzieje berlińskiej imprezy czyni jeszcze ciekawszymi. O tym wszystkim piszą w uzupełniających kronikę artykułach ludzie związani z Berliner Festwochen, ich obserwatorzy, działacze kulturalni i dziennikarze. Pięknie wydaną książkę ilustrują znakomite reprodukcje festiwalowych plakatów.
|