Projekt „heritance: radiating piano” eksploruje wpływy muzyki tradycyjnej w polskiej i japońskiej literaturze fortepianowej XIX i XX wieku. Fenomen transpozycji tradycyjnych tańców polskich (polonez, mazurek) do muzyki klasycznej w utworach Fryderyka Chopina, Mieczysława Wajnberga i Karola Szymanowskiego zostanie zanalizowany porównawczo ze stylizacją tańca Bugaku, jednego z gatunków tradycyjnego stylu Gagaku, w twórczości wybitnego japońskiego kompozytora Yoritsunego Matsudairy (1907–2001).
We współpracy z Tokyo Piano Teachers' National Associatiation w Japonii zorganizowana zostanie konferencja poświęcona problemom interpretacyjnym w polskiej i japońskiej literaturze fortepianowej, w której metodą kompozytorską jest stylizacja motywów muzyki tradycyjnej. Wykładowi towarzyszyć będzie recital pianisty Marka Brachy, w programie którego znajdą się utwory Fryderyka Chopina, Tadeusza Kościuszki, Marii Szymanowskiej, Józefa Wieniawskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Karola Szymanowskiego, Aleksandra Tansmana, Tadeusza Kasserna, Władysława Szpilmana, Mieczysława Wajnberga, a także Yoritsunego Matsudairy, analizowane podczas wykładu.
Na zaproszenie Tokyo Piano Teachers' National Associatiation odbędą się kursy mistrzowskie z udziałem młodych pianistów mające na celu przybliżenie idiomu polskich tańców narodowych oraz zbudowanie długoterminowej współpracy.
Projekt, organizowany przez Fundację Inicjatyw Artystycznych „Sfera Harmonii” sfinansowano ze środków MKiDN w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022, w ramach programu dotacyjnego Instytutu Adama Mickiewicza „Kulturalne pomosty”.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.