Zarząd Województwa Opolskiego ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera w Opolu. W związku z ogłoszeniem konkursu ustala się niżej wymienione kwalifikacje, umiejętności i kompetencje, które muszą posiadać kandydaci:
I. Opis kwalifikacji wymaganych od kandydata oraz określenie umiejętności i kompetencji jakie ma on posiadać:
- Wykształcenie wyższe magisterskie.
- Co najmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe, w tym cztery lata w zarządzaniu zespołem ludzkim liczącym co najmniej 10 osób, składającym się m.in. z pracowników artystycznych (do okresu doświadczenia wlicza się także czas trwania tzw. kontraktów menadżerskich).
- Znajomość zagadnień i problematyki związanej z funkcjonowaniem filharmonii, w tym przepisów prawnych dotyczących organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej i finansów publicznych.
- Stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu:
- za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- za przestępstwa określone w rozdziale XIX i XXV, w art. 189 a i 207 Kodeksu Karnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 17) oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939, z późn. zm.) lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego.
- Nietoczenie się przeciwko kandydatowi postępowania karnego lub karno-skarbowego.
- Brak karania zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104) oraz nietoczenie się przeciwko kandydatowi postępowania o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
- Pełną zdolność do czynności prawnych oraz prawo korzystania z pełni praw publicznych.
Preferowane wymagania dodatkowe:
- Ukończone studia, kursy, szkolenia z zakresu: ekonomii, zarządzania, zarządzania w kulturze.
- Ukończone studia na kierunku dyrygentura symfoniczna/symfoniczno-operowa lub inne kierunki muzyczne/artystyczne.
- Znajomość przynajmniej jednego języka obcego w stopniu podstawowym-komunikatywnym.
II. Wymóg złożenia programu realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Filharmonii Opolskiej:
- Kandydat zobowiązany jest złożyć program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju instytucji kultury, tj. pisemną autorską koncepcję funkcjonowania rozwoju Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera w Opolu, w formie programu działania, na okres trzech sezonów artystycznych, uwzględniającą poziom dotacji organizatora z bieżącego roku, przygotowaną zgodnie z niżej wymienionymi założeniami:
- diagnoza uwzględniająca: ocenę sytuacji finansowej instytucji, w tym ocenę struktury wykonania planów finansowych, strukturę organizacyjną, w tym zagadnienia związane z zatrudnianiem i wynagradzaniem pracowników, zakres działalności artystycznej i edukacyjnej, ocenę dostępności i efektywnego wykorzystania infrastruktury,
- program działania uwzględniający: misję, wizję, cele i planowane źródła finansowania programu i realizacji projektów współfinansowanych m.in. ze środków Unii Europejskiej.
- Autorska koncepcja funkcjonowania i rozwoju Filharmonii im. Józefa Elsnera w Opolu:
1) Nie może przekroczyć 20 str. (z uwzględnieniem strony tytułowej, czcionka Calibri rozmiar 11, format str. A4). Przekroczenie ww. limitu stron autorskiej koncepcji funkcjonowania i rozwoju będzie stanowić podstawę do odrzucenia złożonej oferty ze względów formalnych.
2) Powinna być dostarczona w formie pisemnej papierowej oraz w wersji elektronicznej w formacie PDF na dowolnym zewnętrznym nośniku danych.
- program zostanie, zgodnie z art. 15 ust. 5 i 5 a ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, dołączony do umowy określającej warunki organizacyjno-finansowe zawartej między organizatorem a wyłonionym kandydatem oraz opublikowany w terminie 7 dni od dnia powołania dyrektora na stronie BIP Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego w Opolu.
III. Zadania, które będą realizowane przez Dyrektora w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Filharmonii Opolskiej:
- Kierowanie działalnością Filharmonii w sprawach finansowych, organizacyjnych, ekonomicznych, pracowniczych.
- Nadzór nad kadrą kierowniczą.
- Przedstawianie właściwym instytucjom i organizatorowi planów: repertuarowego i finansowego oraz sprawozdań.
- Tworzenie i zatwierdzanie planu działalności instytucji, czuwanie nad racjonalnym i efektywnym gospodarowaniem środkami finansowymi i materiałowymi.
- Odpowiedzialność za mienie i reprezentowanie Filharmonii na zewnątrz.
- Tworzenie, łączenie, podział, likwidacja komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy.
- Odpowiedzialność za stałą poprawę standardów i warunków pracy wszystkich stanowisk pracy celem realizacji zadań określonych planem.
- Stwarzanie warunków dla rozwoju orkiestry, a także podwyższania kwalifikacji zawodowych pracowników pionu administracyjnego.
- Nadzorowanie spraw związanych z obronnością, obroną cywilną oraz bezpieczeństwem publicznym.
- Utrzymywanie kontaktów z krajowymi i zagranicznymi instytucjami kultury oraz właściwymi organami administracji państwowej i samorządowej.
- Nawiązanie i rozwiązanie stosunku pracy z Zastępcą Dyrektora po uzyskaniu opinii Zarządu Województwa Opolskiego.
- Sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem kontroli zarządczej w instytucji.
- Wydawanie w obowiązującym trybie zarządzeń wewnętrznych.
- Nadzór nad realizacją planowanych kluczowych inwestycji oraz dbałość o zabezpieczenie środków finansowych na ich przeprowadzenie.
- Zadania w zakresie kierowania działalnością artystyczną Filharmonii, w tym Orkiestry i Chóru oraz zapewnienia wysokiego poziomu wykonawczego zespołów artystycznych Filharmonii - w zależności od podziału kompetencji między Dyrektorem a Zastępcą Dyrektora.
IV. Wykaz dokumentów wymaganych od kandydatów przystępujących do konkursu:
- List motywacyjny stanowiący zgłoszenie przez kandydata swojej kandydatury na stanowisko Dyrektora Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera w Opolu oraz zawierający jego uzasadnienie, imię i nazwisko oraz dane kontaktowe według wskazania w kwestionariuszu osobowym.
- CV z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej, osiągnięć wraz z wykazaniem, iż zarządzanie zespołem ludzkim dotyczyło co najmniej 10 osób, składającym się m.in. z pracowników artystycznych.
- Kwestionariusz osobowy stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje (dyplomy, świadectwa, certyfikaty itp.).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy lub w razie pozostawania w zatrudnieniu - zaświadczenie; w przypadku wykonywania pracy na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym dotyczy umów cywilnoprawnych - zaświadczenie lub inny dokument, ale potwierdzający faktyczne przepracowanie wymaganego okresu; bądź w sytuacji wykonywania działalności gospodarczej - wpis do ewidencji działalności gospodarczej oraz zaświadczenie z ZUS o okresie prowadzenia działalności i odprowadzanych z tego tytułu składkach). Dokumenty te muszą potwierdzać wymagany okres, formę zatrudnienia i doświadczenie w zarządzaniu.
- Program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju instytucji kultury, o którym mowa w pkt II.
- Oświadczenia, że kandydat:
- posiada znajomość zagadnień i problematyki związanej z funkcjonowaniem filharmonii, w tym przepisów prawnych dotyczących organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej i finansów publicznych,
- posiada stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym,
- nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa popełnione umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwa określone w rozdziale XIX i XXV, w art. 189 a i 207 Kodeksu Karnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 17) oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939, z późn. zm.) lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego,
- nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub postępowanie karno - skarbowe,
- nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104) oraz że aktualnie nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
- wyraża albo nie wyraża zgody na publikowanie na stronach BIP Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego nazwiska oraz pierwszej litery imienia dla potrzeb niezbędnych dla celów konkursu,
- wyraża zgodę na korzystanie z jego programu realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju instytucji kultury, tj. autorskiej koncepcji funkcjonowania i rozwoju Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera w Opolu wyłącznie na potrzeby postępowania konkursowego
- zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
- Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dla kandydatów biorących udział w konkursie dotyczącą przetwarzania danych osobowych oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) - na potrzeby postępowania konkursowego, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego ogłoszenia.
- Spis wszystkich dokumentów składanych przez kandydata.
Kandydat może przedłożyć inne dokumenty potwierdzające jego przydatność do wykonywania funkcji (opinie, referencje).
V. Dodatkowe wymogi dotyczące składanych dokumentów:
- Wszystkie strony dokumentów należy kolejno ponumerować.
- Dokumenty i oświadczenia należy składać w języku polskim, a dokumenty obcojęzyczne powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
- Kserokopie dokumentów wymienionych w pkt IV ust. 4 i 5 oraz dokumenty potwierdzające dorobek i osiągnięcia zawodowe kandydat powinien opatrzyć na każdej stronie oświadczeniem o następującej treści: „Oświadczam, że niniejszy dokument jest zgodny z oryginałem” oraz datą i własnoręcznym podpisem.
- Pozostałe dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata.
- Kandydat może zostać zobowiązany przez komisję konkursową do przedstawienia do wglądu oryginałów dokumentów złożonych w formie kopii.
VI. Miejsce i termin złożenia ofert:
Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 5 kwietnia 2024 r. w zamkniętych kopertach zaadresowanych: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, Departament Kultury i Dziedzictwa Regionalnego z dopiskiem „KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA FILHARMONII OPOLSKIEJ IM. JÓZEFA ELSNERA W OPOLU. NIE OTWIERAĆ”, w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego ul. Piastowska 14, 45-082 Opole w godz. od 730 do 1530 lub przesłać pocztą na ww. adres. W przypadku przesyłki pocztowej o dotrzymaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą poddawane procedurze konkursowej.
VII. Informacje dodatkowe:
- Szczegółowy regulamin pracy komisji konkursowej, kwestionariusz osobowy, klauzula informacyjna oraz oświadczenia kandydata są do pobrania na stronie BIP Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego: https://bip.opolskie.pl -˃ Menu przedmiotowe -˃ Ogłoszenia różne.
- Termin rozpatrzenia złożonych ofert oraz zakończenia konkursu przewiduje się do 30 czerwca 2024 r.
- Osobom zainteresowanym udziałem w konkursie, w zakresie niezbędnym do zgłoszenia oferty udostępnia się:
- dokumenty dotyczące warunków organizacyjno-finansowych funkcjonowania Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera w Opolu w tym statut, regulamin organizacyjny, sprawozdania finansowe za ostatnie dwa lata, informacje o deklarowanej wysokości finansowania na rok 2024.
- informacje o działalności instytucji kultury
- w Departamencie Kultury i Dziedzictwa Regionalnego Opolu, ul. Żeromskiego 3, 45-053 Opole, tel. 077 44 29 329 od poniedziałku do piątku w godz. 900 - 1400.
- Konkurs pozostaje nierozstrzygnięty w razie stwierdzenia przez komisję konkursową, że żadna z ofert nie spełnia warunków określonych w ogłoszeniu o konkursie lub żaden z uczestników dopuszczonych do udziału w konkursie nie spełnia szczegółowych kryteriów oceny ustalonych przez komisję.
- Oferty wraz z kompletem dokumentów oraz zewnętrznym nośnikiem danych niewyłonionych w konkursie kandydatów, zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty opublikowania protokołu końcowego.
- Wyniki I etapu konkursu tj. wykaz osób, które zakwalifikowały się do II etapu oraz wykaz osób, które nie zakwalifikowały się do II etapu konkursu, zostaną umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, z zastrzeżeniem ust. 7 pkt 1.
- Kandydaci zostaną poinformowani drogą elektroniczną lub telefonicznie albo za pośrednictwem przesyłki skierowanej na adres zamieszkania, tj. w sposób zgodny z podanymi danymi kontaktowymi ujętymi w kwestionariuszu osobowym, o:
- wynikach I etapu konkursu, tj. o zakwalifikowaniu się bądź nie zakwalifikowaniu się do II etapu konkursu - dotyczy kandydatów, którzy nie wyrazili zgody na publikację w BIP nazwiska i pierwszej litery imienia,
- terminie i miejscu przeprowadzenia rozmów - dotyczy kandydatów, którzy zakwalifikowali się do II etapu postępowania konkursowego,
- wynikach konkursu w terminie do 7 dni od zakończenia II etapu - dotyczy kandydatów uczestniczących w II etapie konkursu.
Tekst ogłoszenia dostępny jest na stronie: https://bip.opolskie.pl/2024/02/zarzad-wojewodztwa-opolskiego-oglasza-konkurs-na-kandydata-na-stanowisko-dyrektora-filharmonii-opolskiej-im-jozefa-elsnera-w-opolu-ul-krakowska-24-45-075-opole/