Muzyka współczesna to ta powstająca w naszych czasach. Co ciekawe, do niedawna tym określeniem nazywano całą muzykę powstałą po II Wojnie Światowej. Muzyka współczesna jest dziś nadal raczej niszową formą sztuki, rzadziej wykonywaną niż wielkie dzieła dawnych mistrzów, a „zwykłemu” melomanowi kojarzy się ona niemalże z czarną magią, którą uprawiają i rozumieją tylko nieliczni. Owszem, muzyka współczesna nie zawsze jest łatwa w odbiorze. Trudnością dla melomana może się okazać także rozeznanie w ogromie stylów, technik czy środków wyrazu wykorzystywanych przez tworzących dzisiaj kompozytorów. Postmodernizm i modernizm to tylko dwie ogólne kategorie myślenia, w ramach których rozwija się niezliczona ilość nurtów, niemożliwych do scharakteryzowania chociażby ogólnie w tak krótkim tekście. Warto więc po prostu pozbyć się uprzedzeń, otworzyć uszy i głowę na nowe doznania i spróbować znaleźć swoją własną muzykę współczesną.
Podczas koncertu 22 marca w interpretacji Małopolskiej Orkiestry Kameralnej pod dyrekcją Joanny Natalii Ślusarczyk usłyszymy właśnie polską muzykę współczesną: utwory Klasyka elektronicznie Kamila Skickiego, Domowe studio nagrań Aleksandra Brzezińskiego i Półcienie i kontury. Concerto grosso nr 4 na gitarę, kontrabas i orkiestrę smyczkową Macieja Jabłońskiego. Udział w koncercie wezmą również sami kompozytorzy: Kamil Skicki (skrzypce klasyczne i elektryczne, harfa laserowa) i Aleksander Brzeziński (syntezator). Prelekcję wygłosi Krzysztof Cyran.
Informacja o biletach – na stronie: http://www.filharmonia.krakow.pl