Sezon 2018/2019 cyklu „Bolshoi Ballet Live” rozpocznie transmisja Sylfidy – pierwszego baletu romantycznego, dzięki któremu na tanecznej scenie zaczęły królować eteryczne zjawy i wróżki, a tancerki tańczyć na czubkach palców. Sylfidę obejrzymy w choreografii Auguste’a Bournonville’a w opracowaniu Johana Kobborga.
Jak zwykle wśród siedmiu prezentowanych tytułów zobaczymy inscenizacje wielkich XIX-wiecznych baletów klasycznych, z których słynie Teatr Bolszoj i którymi słusznie się szczyci. Będą to: orientalna Bajadera ze słynną sceną Cieni, Śpiąca królewna w niezwykle efektownej i bogatej wizualnie inscenizacji i oczywiście świąteczny Dziadek do orzechów, tym razem na żywo i w nowej obsadzie. Wszystkie trzy balety obejrzymy w choreograficznych opracowaniach Jurija Grigorowicza, długoletniego dyrektora zespołu baletowego Teatru Bolszoj. Powtórzony zostanie także brawurowy i pełen temperamentu Don Kichot z Jekateriną Krysanową i Siemionem Czudinem w rolach głównych.
Dwudzieste stulecie reprezentować będzie transmitowany rok temu balet Złoty Wiek Jurija Grigorowicza ze znakomitą muzyką Dmitrija Szostakowicza. Osadzony w gangsterskim środowisku balet, mający początkowo wymowę antyburżuazyjną, dziś przyciąga przede wszystkim świetnymi scenami zbiorowymi w tytułowym nocnym lokalu i wyśmienitymi duetami głównych bohaterów.
Sezon zakończy wieczór baletowy, na który złożą się dwa jednoaktowe dzieła: Carmen-Suita i Pietruszka. Pierwszy tytuł wieczoru to spektakl powstały dzięki determinacji Mai Plisieckiej, legendarnej rosyjskiej primabaleriny, która szukała dla siebie nowego repertuaru. Do dziś Carmen-Suita zadziwia nowoczesnością i awangardową formą. Zobaczymy także nową wersję słynnego baletu Pietruszka Igora Strawińskiego, który nazywany jest portretem rosyjskiej duszy. Pietruszkę dla Teatru Bolszoj zrealizuje rumuński choreograf Edward Clug.
Więcej – na stronie: http://new.nazywowkinach.pl