Polmic - FB

koncerty

2004 2005 2006 2007 2008
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

"Muzyka dawna – persona grata" - Projekt 7/2006


Wykonawcy:
orkiestra festiwalowa Arte dei Suonatori
solista: Bas van Hengel – wiolonczela

Koncerty:
  • XXI Barokowy Najazd na Kliczków
    - próby otwarte: 21-22 listopada 2006, godz. 10–14 i 17–20
    - koncert: 23 listopada 2006, godz. 19:00
  • Wrocław: 24 listopada 2006, godz. 19:00 - Oratorium Marianum
  • Toruń: 25 listopada 2006, godz. 18:00 - Dwór Artusa
  • Poznań: 26 listopada 2006, godz. 18:00 - Stary gmach Muzeum Narodowego w Poznaniu

Program:
  • Christoph Willibald Gluck (1714 – 1787) Suita z baletu “Don Juan”
  • Luigi Boccherini (1743 - 1805) Koncert wiolonczelowy G-dur (G 476)
  • Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791) Divertimento na smyczki F-dur (KV 138)
  • Wilhelm Friedemann Bach (1710 - 1784) Sinfonia F-dur (Falck 67)
  • Johann Christoph Friedrich Bach (1732 - 1795) Sinfonia d-moll (HW I/3)
  • Franz Xaver Richter (1709 - 1789) Sinfonia a 4 G-dur
  • Wolfgang Amadeus Mozart Adagio i Fuga c-moll (KV 546)


Bas van Hengel studiował w Sweelinck Conservatorium w Amsterdamie u Dymitra Ferschtmana i Maartena Mosterta. Kontynuował studia w grze na wiolonczeli barokowej u Woutera Möllera. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich wiolonczelowych oraz poświęconych muzyce kameralnej i dawnej, prowadzonych przez Colina Carra, Williama Pleetha, Orpheus Quartett, Bartholda Kuijkena, Lucy van Dael Jaapa ter Lindena. Bas gra w wielu orkiestrach barokowych w Holandii, Belgii, Niemczech i Polsce, prócz Arte dei Suonatori to Concerto d'Amsterdam, Orchestra van Wassenaer, Musica ad Rhenum, Netherlands Bach Orchestra, Anima Eterna , Das Kleine Konzert, La Stravaganza Köln i Le Parlement de Musique. Jest współzałożycielem kameralnego zespołu La Clementina złożonego z klasycznych istrumentów smyczkowych oraz zespołu barokowego Ensemble Phoebus Amsterdam. Prócz tego jest członkiem The Northern Consort w Groningen. W 1999 roku zdobył nagrodę w kategorii kameralnej wraz z Kwartetem André oraz solowej na Konkursie Musica Antiqua, stanowiącym część Flanders Festival w Brugii. Przyznano mu także trzecią nagrodę i nagrodę publiczności na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej Van Wassenaara w Hadze w 2002 roku.

Powrót