Polmic - FB

kalendarium wydarzeń

2005 2006 2007 2008 2009
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

Projekt 1/2007
Muzyka Dworu Francuskiego


Wykonawcy:
Marek Rzepka – bas
Alexis Kossenko - dyrygent/flety
Arte dei Suonatori: skrzypce: Aureliusz Goliński, Marta Mamulska, Ewa Golińska, Martyna Pastuszka, Anna Nowak, Adam Pastuszka, altówki: Dymitr Olszewski, Bodo Lonartz, viola da gamba: Heike Johanna Lindner, wiolonczele: Bas van Hengel, Anna Katyńska, klawesyn: Joanna Boślak – Górniok, lutnia: Andreas Arend, obój/flet prosty: Christopher Colin

Koncerty:
  • XXII Barokowy Najazd na Kliczków, Zamek Kliczków
    próby otwarte: 15 - 17 stycznia 2007, godz. 10–14 i 17–20
    koncert: czwartek, 18 stycznia 2007, godz. 19:00
  • Wrocław, Oratorium Marianum
    Piątek, 19 stycznia 2007, godz. 19:00
  • Poznań, Muzeum Narodowe w Poznaniu (Stary gmach)
    Sobota, 20 stycznia 2007, godz. 18:00
  • Warszawa, Zamek Królewski, Koncert specjalny
    Niedziela, 21 stycznia 2007, godz 18:00

Program:
Marc-Antoine Charpentier (1643-1704) Ouverture, Entrée de ballet, Combat, Air de Pan „Laissez, bergers”, Les Zéphyrs (le Malade imaginaire, 1673)
Marin Marais (1656-1728) Ouverture, Marche pour les Matelots (Alcyone, 1706)
Marc-Antoine Charpentier Prélude (David & Jonathas, 1688)
Henry Desmarest (1661-1741) Air des Furies (Didon, 1693)
Jean-Baptiste Lully (1632-1687) Marche pour la Cérémonie des Turcs (le Bourgeois Gentilhomme, 1670), Air de Roland „Ah j’attendray lontemps” (Roland, 1685), La Pompe funebre (Alceste, 1674)
Marc-Antoine Charpentier Bruit d’armes (David & Jonathas, 1688)
Jean-Baptiste Lully Air de Mars „Que rien ne trouble ici" (Thésée, 1675)
Henry Desmartes Rondeau pour les trompettes (Didon, 1693)
Jean-Baptiste Lully Air de Mars „Partez, allez, volez" (Thésée, 1675)
Henry Desmartes (1661-1741) Menuet, Prélude (Didon, 1693)
Jean de Cambefort (ok. 1605-1661) Ouverture (Ballet de la Nuit, 1653)
André Campra (1660-1744) Passacaille (Idoménée, 1712)
Marc-Antoine Charpentier Premiere Leçon de Ténebres du Mercredy Saint H.120, Premiere Leçon de Ténebres du Jeudy Saint H.121, Premiere Leçon de Ténebres du Vendredy Saint H.122

Marek Rzepka
W roku 1989 zdobył pierwszą nagrodę na festiwalu w Kołobrzegu. Studiował śpiew w Krakowie i w Dreźnie. Szeroki repertuar artysty sięga od dzieł historycznych po współczesne kompozycje z gatunku opery, oratorium i pieśni. Śpiewał utwory Lottiego, Zelenki pod kierunkiem Andrew Parrotta, Kantatę o kawie z Akademią Muzyki Dawnej w Berlinie. Koncertował ze Stevenem Stubbsem, Helmutem Rillingiem, Ludgerem Rémy i na naszym festiwalu pod kierunkiem Eduardo Lópeza Banzo. Marek Rzepka daje regularne koncerty z Balthasar Neumann Ensemble pod dyrekcją Thomasa Hengelbrocka. Był już gościem w Mediolanie, Bolonii, na Schleswig-Holstein Musikfestival, Haendelfestspiele w Halle, na Festiwalach Schwetzinger i Rheingau. Uczestniczył w przedstawieniach opery Monteverdiego Il ritorno d'Ulisse in patria w Brukselii oraz we Francji, Luksemburgu, Australii i USA.

Alexis Kossenko
Flecista absolutny – gra na wszystkich typach fletów. Jako czternastolatek ukończył konserwatorium na flecie poprzecznym, lecz później w Paryżu i Amsterdamie studiował grę na fletach historycznych - poprzecznych oraz prostych. Dzięki swej wszechstronności Alexis zapraszany był od początku kariery do współpracy przez orkiestry symfoniczne: Philharmonie der Nationen, Ensemble Orchestral de Paris, Ensemble Orchestral de Basse Normandie, Orchestre de Bretagne, Orchestre d'Auvergne. Występował z orkiestrami romantycznymi: Anima Aeterna, Orchestre Révolutionaire et Romantique; zabiegały o niego zespoły barokowe i klasyczne: Capriccio Stravagante, La Grande Ecurie et la Chambre du Roi, Le Concert d'Astrée, Mozart Akademie. Pracował pod dyrekcją między innymi Tona Koopmana, Roya Goodmana, Johna Eliota Gardinera, Jos van Immerseela, Mścisława Rostropowicza, Josa van Veldhovena, Emmanuelle Haime, Fabio Biondiego. Brał udział w nagraniu kilkudziesięciu płyt, w tym jako solista niezwykle trudnego koncertu fletowego Carla Nielsena. Od kilku lat stoi na czele dwóch zespołów muzyki dawnej: La Bergamasca i Les Musiciens de Monsieur Croche. Z Arte dei Suonatori współpracuje od roku 2000 i nagrał z nami płytę z koncertami fletowymi C.Ph.E. Bacha. Kolejne nagrania wkrótce.

Powrót