Polmic - FB

kalendarium wydarzeń

2005 2006 2007 2008 2009
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

"Muzyka dawna – persona grata" - Projekt 5/2007
Muzyka Pasyjna XVII wieku
Poznań, środa, 4 kwietnia 2007, godz. 19:00
Sala Hiszpańska Muzeum Narodowego (stary gmach)


Wykonawcy:
Marek Rzepka - bas
Andreas Arend - lutnia, lider
Arte dei Suonatori

Program:
  • Johann Rosenmüller (1619 - 1684) Paduana E
  • Nicolaus Bruhns (1665 - 1697) Psalm 130 "De profundis clamavi" na bas, 2 skrzypiec i basso continuo
  • Johann Rosenmüller Paduana C
  • Rupert Ignaz Mayr (1646 - 1712) Nisi Dominus (Psalm 127) na bas, skrzypce i basso continuo
  • Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644 - 1704) Sonata nr 6 ze zbioru Sonat Misteryjnych - Modlitwa w Ogrójcu (Jesus, der für uns Blut geschwitzt hat)
  • Johann Rosenmüller Paduana d
  • Heinrich Ignaz Franz von Biber (1664 - 1704) Nisi Dominus (Psalm 127) na bas, skrzypce i basso continuo
  • Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644 - 1704) Sonata nr 9 ze zbioru Sonat Misteryjnych - Droga krzyżowa Pana Jezusa (Jesus, der für das schwere Kreuz getragen hat)
  • Johann Rosenmüller Lamentacje Proroka Jeremiasza z "Klageliedern Jeremiae" 1. Lektion (Kap.1, 1-5) na bas i basso continuo
  • Johann Rosenmüller Paduana F
  • Nicholas Bruhns (1665 - 1697) Concerto "Mein Herz ist bereit" na bas, skrzypce i basso continuo

wykonawcy:

Marek Rzepka
W roku 1989 zdobył pierwszą nagrodę na festiwalu w Kołobrzegu. Studiował śpiew w Krakowie i w Dreźnie. Szeroki repertuar artysty sięga od dzieł historycznych po współczesne kompozycje z gatunku opery, oratorium i pieśni. Śpiewał utwory Lottiego, Zelenki pod kierunkiem Andrew Parrotta, Kantatę o kawie z Akademią Muzyki Dawnej w Berlinie. Koncertował ze Stevenem Stubbsem, Helmutem Rillingiem, Ludgerem Rémy i na naszym festiwalu pod kierunkiem Eduardo Lópeza Banzo. Marek Rzepka daje regularne koncerty z Balthasar Neumann Ensemble pod dyrekcją Thomasa Hengelbrocka. Był już gościem w Mediolanie, Bolonii, na Schleswig-Holstein Musikfestival, Haendelfestspiele w Halle, na Festiwalach Schwetzinger i Rheingau. Uczestniczył w przedstawieniach opery Monteverdiego Il ritorno D'Ulisse in patria w Brukselii oraz we Francji, Luksemburgu, Australii i USA.

Andreas Arend
Studiował w Hamburgu, a później w Berlinie. Gry na lutni uczył się u Nigela Northa i Elizabeth Kenny. Jego repertuar obejmuje muzykę od wczesnego renesansu do późnego baroku. Andreas koncertuje dużo jako solista i członek wielu orkiestr i zespołów muzyki dawnej, a prócz naszego Arte dei Suonatori to m.in. New Dutch Academy, Akademie für Alte Musik Berlin, Les Amis de Philippe, Cordarte, jego własny zespół Artemision-Ensemble.

Powrót