Polmic - FB

concerts

2012 2013 2014 2015 2016
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

Kacper Ziemianin aka Ghostman mówi o sobie: „dźwięczny artysta na wygnaniu”. Wyemigrował za małą wodę w celu znalezienia lepszego bytu, niestety „odniósł sromotną porażkę”. Udało mu się jednak wydać płytę sumptem wytwórni OSO Records (Londyn). Muzyk skończył studia AudioArts na renomowanej, londyńskiej uczelni Middlesex University. Pośród zainteresowań wymienia: circuit bending (budowa własnych instrumentów i interface'ów, oraz przerabianie starych), systemy interaktywne, instalacje dźwiękowo-wizualne, muzyka generatywna. Artysta ukończył szkołę muzyczną w klasie skrzypiec oraz kierunek Wiedzy o Kulturze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jako wolny słuchacz uczęszczał również na Akademię Muzyczną w Krakowie na wykłady Marka Chołoniewskiego, który jest dla niego ciągłym źródłem inspiracji.
Jest autorem kilku instalacji interaktywnych o charakterze dźwiękowo-wizualnym. Występował oraz prezentował swoje prace na różnych festiwalach, m.in.: AudioArt, 7 dni kultury w Krakowie, Festiwal Filmów Fabularnych w Gdyni, Bieszczadzkie Anioły, Pestka w Jeleniej Górze czy Podwodny Wrocław. Największym osiągnięciem Ziemianina jest stypendium w Amsterdamie, ufundowane przez organizację Steim, wspierającą młodych twórców muzyki elektronicznej. Jest również laureatem pierwszej nagrody „Doliny Kreatywnej - czyli czego szuka młoda sztuka” w dziedzinie muzyka. Muzyka, którą tworzy to szeroko rozumiana elektronika, muzyka eksperymentalna i IDM z przeróżnymi naleciałościami. „Jestem w jednej szufladce z tymi, których nie da się zaszufladkować” - mówi o sobie Ziemianin. Więcej – na: http://ziemianin.net

Konrad Gęca działa przede wszystkim w polu sztuki dźwięku, ale również video-art, muzyki filmowej i teatralnej. W działaniach twórczych sięga po wszelkie tworzywa, stara się nie przywiązywać do konkretnego medium, a raczej dobierać je w zależności od kontekstu. Opowieść, komunikacja z odbiorcą - te warunkują każdorazowo użycie innych narzędzi. W poszukiwaniu interakcji coraz częściej prowadzi warsztaty, podczas których jest tylko inicjatorem procesu twórczego. W ten sposób próbuje realizować założenia formy naturalnie ukształtowanej (Andrzej Pawłowski) czy formy otwartej (Oskar Ansen), udowadniając, że twórczość nie jest domeną profesjonalistów i nie jest bezpośrednio powiązana z warsztatem / umiejętnościami. Pod szyldem „Muzykoterapii” od lat organizuje cykl wydarzeń promujących muzykę poszukującą, sztukę dźwięku i sztuki wizualne. Od kilku lat współpracował przy festiwalu AudioArt z profesorem Markiem Chołoniewskim, który jest dla niego ciągłym źródłem inspiracji. Występy w ramach "emfp on tour" (Paryż, Amsterdam, Bruksela, Londyn, Berlin) pomogły mu uwierzyć w siebie, na festiwalu Skver Art (Mali Losinj) zafascynował się sztuką site-specific, a w Lublanie ideą DIY. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej, autorem muzyki do filmu Legenda kineform i do spektaklu Paradiso. Ostatnio wydał płytę Art of Choices nakładem wydawnictwa Mathka.

Back