Polmic - FB

kalendarium wydarzeń

2021 2022 2023 2024 2025
I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII

Patronat medialny nad sezonem koncertowym 2023 / 2024 NOSPR sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

NOSPR 26 11 23Koncert familijny „Lutosławski na Ślōnsku" będzie miał miejsce w NOSPR 26 listopada 2023 o 16.00. To autorska historia przedstawiająca przyjazd Witolda Lutosławskiego na Śląsk, gdzie zainspirowany życiem mieszkańców tego regionu, rozpoczął pisanie "melodii ludowych", w tym 4 melodii śląskich.

Młody Witold przyjeżdża na Śląsk w poszukiwaniu inspiracji, trafia pod dach wdowy po górniku – Pani Gizeli, która nie tylko serdecznie go przyjmuje, ale – jak się okazuje – ma w zanadrzu wiele melodii - które ostatecznie pomagają Witoldowi w napisaniu czterech Melodii Śląskich. Jak powie sam kompozytor w spektaklu: "Ach, pani Gizelo znudziła mi się ta Warszawska Jesień, chciałem zobaczyć jak liście "rdzewieją" na Śląsku... "

Wystąpią: Dominika Kierpiec–Kontny (wiolonczela, śpiew), Rafał Kierpiec (kontrabas) i uczestnicy warsztatów nauki gry na skrzypcach metodą Suzuki „W dobrą strunę”.

Informacja o biletach: https://nospr.org.pl/pl/kalendarz/koncert-familijny-lutoslawski-na-slnsku 


KonkursWiolonczelowyPend 26 11 23Patronat medialny nad Konkursem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

IV Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Krzysztofa Pendereckiego, organizowany przez Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie odbędzie się w dniach 26 listopada - 4 grudnia 2023 roku w Krakowie. Współorganizatorem konkursu jest Orkiestra Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa Sinfonietta Cracovia. 

W roku 2023 świat muzyczny obchodzi 90. rocznicę urodzin jednego z największych polskich kompozytorów naszych czasów – Krzysztofa Pendereckiego, którego miejsce w Panteonie Narodowym wyznacza Jego pozycję wśród najważniejszych postaci narodowej kultury, ale jednocześnie którego odejście zobowiązuje nas do szczególnej troski o zachowanie i pielęgnowanie pozostawionej spuścizny muzycznej. Konkurs promuje kulturę polską i przybliża szerszej publiczności twórczość wiolonczelową naszego znakomitego kompozytora, ale przede wszystkim stwarza młodym wiolonczelistom możliwość zaprezentowania swoich umiejętności.

Na najlepszych uczestników czekają nagrody, stypendia, koncerty – może to być pierwszy krok na drodze do międzynarodowej kariery. Pula Nagród głównych wynosi łącznie 150 000 zł brutto:

  • I Nagroda – w wysokości 80 000 zł brutto,
  • II Nagroda – w wysokości 40 000 zł brutto,
  • III Nagroda – w wysokości 20 000 zł brutto,
  • IV Nagroda – w wysokości 10 000 zł brutto.

Skład Jury, pod honorowym patronatem Pani Elżbiety Pendereckiej, stanowią wybitni polscy i zagraniczni wiolonczeliści. Obradom Jury przewodniczył będzie profesor Zdzisław Łapiński. Mecenasem konkursu jest PKN Orlen.

Strona dedykowana wydarzeniu: https://pendereckicello.amuz.krakow.pl/ 


KwartetSlaski 27 11 23Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Trzy kwartety, trzy różne światy – trzej mistrzowie, każdy w swoim późnym stylu … Kwartet Śląski w roku 90. rocznicy urodzin Krzysztofa Pendereckiego i Henryka Mikołaja Góreckiego zaprezentuje na estradach polskich uczelni późne kwartety kompozytorów: 27 listopada w Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku i 28 listopada w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.

W wykonaniu światowej sławy polskiego zespołu usłyszymy IV Kwartet smyczkowy Krzysztofa Pendereckiego, III Kwartet smyczkowy „..pieśni śpiewają” op. 67 Henryka Mikołaja Góreckiego, a także II Kwartet smyczkowy Eugeniusza Knapika.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Dodatkowe informacje:

https://www.amuz.gda.pl/wydarzenia/-trzy-kwartety-trzy-rozne-swiaty-trzej-mistrzowie-kazdy-w-swoim-poznym-stylu-koncert-kwartetu-slaskiego,1753 

https://www.amuz.bydgoszcz.pl/wydarzenia/cccxix-bydgoski-wtorek-muzyczny/ 


Patronat medialny nad projektem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Schaeffer 27 11 23Czytanie performatywne dramatu „Sen i nie” Bogusława Schaeffera w reżyserii Magdaleny Małeckiej-Wippich będzie nawiązywać formą do koncertu instrumentalnego. 27 listopada 2023 roku o godz. 19.00 w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego publiczność zobaczy kierunek w jakim mógłby rozwinąć się pełnowymiarowy spektakl. Oprócz reżyserskiego odczytania tekstu zostanie również specjalnie na tę okazję przygotowana oprawa multimedialna, muzyczna i scenograficzna. Wstęp wolny.

„Sen i nie” Bogusława Schaeffera to niepozbawiona humoru opowieść o idealnej, rozkochanej w literaturze rodzinie (Izabella Bukowska-Hądzyńska - matka, Waldemar Barwiński - ojciec, Piotr Kramer - syn, Malwina Laska - córka), do której pewnego dnia wkracza tajemniczy Mentor (Oskar Hamerski). Sztuka napisana jest – jak zastrzega autor – „w formie koncertu instrumentalnego”. Zabieg ten z założenia sprawia, że tekst balansuje gdzieś między muzyką a teatrem. Schaeffer celowo zawiesza artystyczny kompas między nutą a słowem, interpunkcją a rytmem, emocją a melodią, a nawet - między aktorem wcielającym się w daną postać a wykonującym partię solową instrumentem...

„Jest to sztuka - jak solidny koncert – wirtuozowska” – zaznaczał autor. I dodawał: „Składa się ona - jak koncert - z trzech części (…) i scen, które pozwoliłem sobie opisać za pomocą włoskich określeń, nawiązując i w tym do muzycznego zwyczaju. Muzykę wypełnić tu może materiał przeróżny: od przyjaznej dla ucha nastrojowości aż po szaleńczą agresję”.

Autorem opracowania muzycznego jest Albert Stensen (Marcin Albert Steczkowski).

Producentem wydarzenia jest Fundacja Przyjaciół Sztuk Aurea Porta, koproducentem - Eryk Więcławski.

Dofinansowano z budżetu państwa ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dodatkowe informacje: https://www.instytut-teatralny.pl/2023/10/30/pokaz-spektaklu-na-podstawie-dramatu-boguslawa-schaeffera-sen-i-nie-xv-edycja-festiwalu-era-schaeffera/ 


Patronat medialny nad Festiwalem sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

Muzyka w willi 23VI edycja Festiwalu Muzyka w Willi Blumwego w dniach 27 listopada - 3 grudnia 2023 roku odbędzie się w dwóch przestrzeniach: Studiu koncertowym im. Jeremiego Przybory Polskiego Radia PiK (Willa Blumwego) oraz Przestrzeniach koncertowych Młynów Rothera. W programie znajdą się koncerty specjalne poświęcone Andrzejowi Szwalbemu (w 100-lecie urodzin) oraz Szymonowi Laksowi (z okazji 40. rocznicy śmierci). Wszystkie koncerty festiwalowe będą miały retransmisję radiową.

Podczas inaugurującego Festiwal recitalu tenor Karol Kozłowski i pianista Bartłomiej Wezner przedstawią cykle pieśni Roberta Schumanna, Stefana Kisielewskiego oraz Arnolda Schönberga. Tytułowymi poetami będą m.in. Heinrich Heine i Konstanty Ildefons Gałczyński.

29 listopada przeniesiemy się do Studia koncertowego im. Jeremiego Przybory Polskiego Radia PiK, gdzie wystąpią tegoroczni laureaci konkursów muzycznych: mezzosopranistka Iryna Haich i pianista Georgi Vasilev, zwycięzca III Międzynarodowego Konkursu Muzyki Polskiej, organizowanego przez NIMiT.

30 listopada Festiwal powróci do Młynów Rothera, gdzie królować będzie gitara za sprawą Marka Pasiecznego, jednego z najbardziej oryginalnych i cenionych artystów swojego pokolenia. Artysta prawykona wersję rozszerzoną swojej kompozycji Ex nihilo. Na koncercie razem z Mistrzem zagra Nadia Czerska, wybitna młoda gitarzystka z Bydgoszczy.

2 grudnia wracamy do Polskiego Radia PiK. Bartosz Koziak i Grzegorz Mania wykonają program Szymon Laks in memoriam. Oprócz Sonaty wiolonczelowej Laksa zabrzmią utwory Mieczysława Wajnberga i Karola Rathausa.

Finałowy koncert w Młynach Rothera wypełnią interpretacje Jakuba Jakowicza i Marcina Sikorskiego. W poświęconym Andrzejowi Szwalbemu w 100-lecie urodzin programie zabrzmią Sonaty na skrzypce i fortepian Siergieja Prokofiewa i Claude'a Debussy'ego.

Znakiem rozpoznawczym Festiwalu są rozmowy i gawędy zaproszonych Artystów prowadzone z redaktor Magdą Jasińską i Bartłomiejem Weznerem.

Dofinansowano ze środków miasta Bydgoszcz.

Szczegółowy program: https://www.facebook.com/muzykawwilliblumwego 


KonwencjaMP 23Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

V Konwencja Muzyki Polskiej, organizowana przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca, odbędzie się w dniach 28-30 listopada 2023 w Warszawie z udziałem publiczności w Auli Akademii Sztuk Pięknych. Wszystkie panele dyskusyjne będą również transmitowane w Internecie. Aby wziąć udział w Konwencji, należy wypełnić formularz rejestracyjny na stronie www.konwencjamuzyki.pl do 20 listopada. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, decydować będzie kolejność zgłoszeń.

Konwencja Muzyki Polskiej to cykliczne wydarzenie – spotkanie artystów, czyli praktyków, ale także obserwatorów (dziennikarzy) oraz animatorów życia muzycznego w naszym kraju, specjalistów w swoich dziedzinach. Przed uczestnikami spotkania stoi wyzwanie określenia potencjału jej rozwoju i promocji, a także identyfikacji obszarów, które wymagają wsparcia ze strony sektora publicznego poprzez zmiany regulacji, mechanizmy promocji lub zakres ochrony.

W ramach tegorocznej Konwencji odbędzie się dziesięć paneli dyskusyjnych obejmujących zakresem muzykę polską w jej rozmaitych formach gatunkowych i historycznych, a także sesje podejmujące tematy finansowania muzyki, krytyki muzycznej, eksportu i promocji.

Szczegółowy program wraz z nazwiskami moderatorów i panelistów znajdują się na stronie www.konwencjamuzyki.pl 

Wydarzenie jest finansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


Patronat medialny nad Festiwalem sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

NoweFale 23Program IX Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Nowe fale" prezentuje skomplikowaną sieć współczesnych kompozytorskich tendencji. Festiwal, organizowany przez Oddział Gdański Związku Kompozytorów Polskich, odbędzie się w dniach 28 listopada - 3 grudnia 2023 roku. Wstęp wolny!

Zabrzmi muzyka posługująca się tradycyjnym instrumentarium oraz ta korzystająca z nowych mediów (elektroniki, multimediów), dzieła prezentujące ideę muzyki absolutnej oraz założenie, które można określić jako „nową programowość”, utwory skonstruowane matematycznie lub oparte na improwizacji.

Znani polscy artyści prawykonają najnowsze dzieła twórców polskich i zagranicznych. Podczas inauguracji perkusista Paweł Nowicki i pianista Piotr Nowicki po raz pierwszy zaprezentują publiczności Dawn and Twilight Chihchun Chi-sun Lee. 29 listopada Alicja Molitorys zagra po raz pierwszy Dark Sky Allison Ogden na flet altowy i media: kompozytorka przybędzie ze Stanów Zjednoczonych specjalnie z tej okazji do Gdańska.30 listopada gitarzystka Monika Dżuła-Radkiewicz i pianista Maciej Gański prawykonają Mirrors Macieja Zakrzewskiego. Kilka prawykonań czeka nas podczas koncertu z serii „Młode fale": w interpretacji uczniów i pedagogów Szkoły Muzycznej I i II st. im. Zygmunta Noskowskiego w Gdyni oraz Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku usłyszymy Sky at the Night Michała Dokrzewskiego na chór mieszany i klarnet, Daj szansę mi Oktawii Ruppel na baryton, chór mieszany i fortepian oraz i 3+4 Mateusza Grotha.

Dwa ostatnie koncerty można wręcz określić mianem „koncertów prawykonań". 2 grudnia w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki zabrzmią utwory studentów klas kompozycji: Jana Barszcza, Magdaleny Białeckiej Krzysztofa Jurczaka, Teofila Kowalewskiego, Alexandrosa Natzara, Jakuba Pawlaka, Franciszka Ruska, Sandry Tracz, Marii Trzpis, Szymona Wieczorka i Poli Zduńczuk. 3 grudnia Orkiestra Sinfonietta Pomerania pod dyrekcją Tadeusza Dixy prawykona dzieła Piotra Kasiłowskiego, Jakuba Zalewskiego, Adama Diesnera, Piotra Jędrzejczyka i Kamila Cieślika.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Zrealizowano ze środków Województwa Pomorskiego.

Szczegółowy program - na stronie: https://2023.nowefale.pl/ 


Sinfonietta Cracovia i AnuTali 29 11 23Patronat medialny nad koncertem objęło Polskie Centrum Informacji Muczynej POLMIC.

Maestra Anu Tali to artystka, która znakomicie wpisuje się w cykl koncertów Sinfonietty Cracovii przybliżający krakowskiej publiczności wschodzące gwiazdy europejskiej sceny muzyki klasycznej. Estońska dyrygentka wnosi na tę scenę coś wyjątkowego: świeże spojrzenie i intrygujące wybory repertuarowe. Pierwszy krakowski koncert tej artystki odbędzie się 29 listopada 2023 roku o godz. 19.30 w Filharmonii Krakowskiej.

W listopadzie tego roku przypada 90. rocznica urodzin Krzysztofa Pendereckiego, mentora muzyków Sinfonietty Cracovii, z którym orkiestra miała okazję koncertować. W programie koncertu znajdzie się Sinfonietta nr 3, utwór który śmiało można określić jako jedną z „muzycznych wizytówek” krakowskiego zespołu.

U Boku Anu Tali wystąpi ponadto skrzypek Stephen Waarts, zbierający najlepsze recenzje od krytyków na całym świecie, przede wszystkim za swoją pasję, lecz także sprawność wykonawczą. Solista będzie miał okazję dowieść jej w V Koncercie skrzypcowym Wolfganga Amadeusa Mozarta. Z kolei w legendarnym Fratres Arvo Pärta solista stworzy wraz z wyrazistym brzmieniem smyczków Sinfonietty Cracovii minimalistyczną przestrzeń medytacji. Podobnych – wyciszających i głębokich emocji publiczność może spodziewać się także w Pasji Erkki-Svena Tüüra.

Wiecej: https://www.sinfonietta.pl/koncerty/anu-tali 


Patronat medialny nad projektem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

OpusSeries92 2023Nakładem wytwórni Requiem Records (Opus Series 92|2023) w listopadzie 2023 ukazał się album Kioloik, fonograficzny debiut solowy flecistki Alicji Molitorys. Na program płyty składają się premierowe nagrania utworów solowych i kameralnych z fletem w roli głównej. Wszystkie dzieła zostały skomponowane w ostatnich kilkunastu latach, częściowo na zamówienie artystki. Promocja płyty odbędzie się 29 listopada 2023 roku o godz. 18.00 w Ratuszu Staromiejskim w Gdańsku podczas koncertu „Elektryzujący flet” na IX Festiwalu Nowe Fale. Alicja Molitorys wykona na nim dwie kompozycje, które znalazły się na płycie: tytułowe Kioloik Pawła Hendricha oraz zamykającą album Geometrię paradoksu Przemysława Schellera.

Na krążku znalazły się także solowe kompozycje Przemysława Schellera – Pieśń o blasku wody (2013) - oraz Philipa Czaplowskiego, finis temporis (2018). Flecistka wykonała w duecie z pianistą Stanisławem Bromboszczem Fantasia e Ritornello (2012) Marka Grucki. Utwory kameralne reprezentują tria: Moja shikantaza na flet, altówkę i harfę (2010) Joanny Szymali oraz Green Mazurka na flet, wiolonczelę i fortepian (2016) Nikolet Burzyńskiej. Artystce towarzyszą członkinie Lorien Trio: Aleksandra Batog (altówka) i Agnieszka Kaczmarek-Bialic (harfa), a także wiolonczelista Piotr Gach. Płytę zamyka Geometria paradoksu (2019) Przemysława Schellera na flet altowy, Sampo i taśmę. Warstwa elektroniczna obsługiwana samodzielnie przez Alicję Molitorys poprzez urządzenie Sampo, równocześnie z grą na flecie altowym, dodają nieoczekiwanej głębi i barw teksturze muzycznej.

Album Kioloik to podróż przez różne style kompozytorskie, a flet, jako główny bohater, ukazuje swoje wszechstronne zdolności. Ta płyta to wyjątkowy zapis artystycznej odwagi i eksperymentalnej postawy odsłaniające różnorodne oblicza flecistki z Katowic. Alicja Molitorys, solistka i kameralistka, związana z Orkiestrą Muzyki Nowej od roku 2000, objawia się jako kompleksowa specjalistka, począwszy od rozszerzonych technik wykonawczych po improwizacje i eksplorację rejestrów i barw instrumentu.

Partnerzy wydania płyty: Orkiestra Muzyki Nowej, Śląskie Towarzystwo Muzyczne.

Wydanie płyty dofinansowano ze środków Funduszu Popierania Twórczości ZAiKS.

Informacja prasowa organizatorów

Informavja o płycie na stronie wydawcy: https://opus-series.com/index.php?lang=pl&p=sklep&f=&c=&t=&st=&o=&pid=155&page=0 


Patronat medialny nad projektem objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

EuphoriaBracia Meisner prezentują pierwszy wspólny krążek Euphoria zawierający światowe premiery fonograficzne czterech dzieł kompozytorów związanych ze Śląskiem. Płyta z utworami Adama Wesołowskiego i Witolda Friemanna na puzon i fortepian ukaże się nakładem wydawnictwa Ars Sonora i będzie dostępna od 30 listopada 2023 roku w serwisach streamingowych (Spotify, Apple Music) oraz w salonach Empiku i na stronie https://dobreplyty.pl 

Nagranie przedstawia kompozycje wirtuozowskie, poetyckie i prawdziwie unikatowe w wykonaniu puzonisty Jarosława Meisnera i pianisty Mateusza Meisnera.

Płytę rozpoczynają Elegia oraz dwie Suity kontemplacyjne Witolda Friemanna. Tytułowy utwór płyty Euphory Concerto, pierwotnie napisany na eufonium, został zaaranżowany przez Adama Wesołowskiego na puzon specjalnie dla Jarosława Meisnera, a więc dzięki temu wydawnictwu odbędzie się jego premiera fonograficzna w nowym opracowaniu. Po raz pierwszy w wersji na puzon i fortepian zostanie nagrany jeszcze jeden koncert Wesołowskiego: rozszerzone techniki wykonawcze, niekonwencjonalne sposoby gry na puzonie prezentuje Gliss Koncert, otwierający nowy rozdział w literaturze puzonowej.

Strona wydawcy: https://ars-sonora.pl/ 


Patronat medialny nad Festiwalem sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

MusicaModerna 23To młodzi zdecydują o kształcie i charakterze 82. edycji Festiwalu Musica Moderna i oni będą jej głównymi bohaterami. W ramach koncertów w dniach 30 listopada – 14 grudnia 2023 roku swoje zainteresowania zaprezentują nie tylko studenci kompozycji, ale także edukacji artystycznej i instrumentaliści. Usłyszymy efekty współpracy zespołów całkiem nowych, jak Alert Ensemble, i tych z nieco dłuższym stażem, wśród nich Nowicki Duo i Aldo Duo. Z młodymi muzykami spotka się gość specjalny Moderny, charyzmatyczny kompozytor Kuba Krzewiński. Nie zabraknie wątków łódzkich! Wszystkie koncerty festiwalu odbędą się w Regionalnym Ośrodku Kultury, Edukacji i Dokumentacji Muzycznej w Łodzi przy al. 1 Maja 4. Obowiązuje wstęp wolny.

Jesienna odsłona Moderny Rozpocznie się projektem dyrygencko-kompozytorskim, zainicjowanym przez dyrygenta Dawida Bera. 30 listopada studenci kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej zmierzą się z utworami swoich kolegów, reprezentującymi rozmaite pomysły, estetyki i problemy wykonawcze, napisanymi specjalnie z myślą o tym wydarzeniu.

Oprócz stałego punktu programu festiwalu – „Koncertu Młodych” z utworami studentów kompozycji (12 grudnia) – przed publicznością zaprezentuje się Alert Ensemble (14 grudnia). Członkowie tego nowo powstałego zespołu kształcą się w różnych uczelniach muzycznych w Polsce, a okazją do ich spotkania były tegoroczne Wakacyjne Kursy Nowej Muzyki dla Wykonawców w Bydgoszczy.

Sympatię do muzyki najnowszej podzielają również klarnecista Dominik Domińczak i akordeonista Aleksander Stachowski, tworzący Aldo Duo. Artyści od wielu lat budują repertuar przede wszystkim z dedykowanych im kompozycji, a 13 grudnia zaprezentują wybór utworów z warstwą elektroniczną.

Udział w Festiwalu weźmie również Nowicki Duo, czyli bracia Paweł i Piotr Nowiccy, będący też członkami Kwartludium – zespołu, który we wrześniu otrzymał Nagrodę Honorową Związku Kompozytorów Polskich za 20-letnią konsekwentną promocję najnowszej muzyki polskiej i światowej.

Organizatorami festiwalu są Katedra Kompozycji Akademii Muzycznej w Łodzi oraz Związek Kompozytorów Polskich.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Szczegółowy program: https://www.amuz.lodz.pl/index.php/pl/wydarzenia/82-festiwal-musica-moderna 


NOSPR 30 11 23Patronat medialny nad sezonem koncertowym 2023 / 2024 NOSPR sprawuje Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

30 listopada 2023 roku o godz. 19.30 NOSPR pod batutą duńskiego dyrygenta Basa Wiegersa prawykona Koncert podwójny „Wizje według Dantego” Marty Ptaszyńskiej na saksofony, fortepian i orkiestrę. W roli solistów wystąpią saksofonista Bartłomiej Duś i pianistka Magdalena Duś.

„Kultury Azji miały wpływ na twórczość Marty Ptaszyńskiej, w której istotne są też nawiązania do europejskiego malarstwa czy rzeźby. Nazwisko kompozytorki gwarantuje, że premierowe, skomponowane dla NOSPR dzieło będzie barwne, przystępne i zajmujące" - podkreśla Adam Suprynowicz.

W programie znajda się również Idylla Zygfryda napisana przez Ryszarda Wagnera w urodzinowym prezencie dla żony, a także skomponowana dla Polskiego Radia Serenada na orkiestrę Grażyny Bacewicz.

Informacja o biletach: https://nospr.org.pl/pl/kalendarz/nospr-wiegers-dus-and-dus 


NFM 30 11 23Patronat medialny nad sezonem koncertowym 2023/2024 NFM objęło Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC.

„Ta suita to zabawka dla mnie i strasznie bym się cieszył gdybyście obie się nią bawiły” – pisał Michał Spisak w 1957 roku do słynnych skrzypaczek Ireny Dubiskiej i Eugenii Umińskiej, dla których napisał Suitę na dwoje skrzypiec. Polish Violin Duo Marty Gidaszewskiej i Roberta Łaguniaka to wyjątkowy zespół o umiejętnościach, pozwalających na takie właśnie podejście do wykonywanego repertuaru, w którym obok Suity Spisaka znajdą się utwory Grażyny Bacewicz, Mieczysława Wajnberga, a także kompozytorów węgierskich. Zespół wystąpi w Narodowym Forum Muzyki 30 listopada 2023 roku o godz. 19.00.

W ich wykonaniu usłyszymy neobarokową Suitę na dwoje skrzypiec Grażyny Bacewicz. Duet wykona też świetną Sonatę na dwoje skrzypiec Mieczysława Wajnberga, którego twórczość nie traci na popularności po obchodzonym w 2019 roku jubileuszu setnej rocznicy jego urodzin. Zabrzmią ponadto kompozycje Miklósa Rózsy, Gabora Barty i Andrása Derecskeiego.

Więcej o koncercie: https://www.nfm.wroclaw.pl/component/nfmcalendar/event/10239